| تعداد دورهها | 15 |
| تعداد شمارهها | 29 |
| تعداد نویسندگان | 636 |
| تعداد مشاهده مقاله | 535,463 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 521,878 |
| نسبت مشاهده بر مقاله | 1954.24 |
| نسبت دریافت فایل بر مقاله | 1904.66 |
| تعداد داوران | 217 |
درباره مجله
مجله «مطالعات آموزش و یادگیری» دانشگاه شیراز در گذشته یکی از بخشهای مجله «علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز» بود؛ نشریهای وابسته به وزارت علوم که از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۸۸ منتشر میشد. مجله «مطالعات آموزش و یادگیری» از شهریور ۱۳۸۸ بهصورت دوفصلنامه فعالیت مستقل خود را آغاز کرد و بر توسعه رویکردهای پژوهشی نو برای درک عمیقتر ابعاد تربیت انسانی متمرکز است. این نشریه مقالات اصیل و پژوهشمحور در حوزه آموزش و یادگیری را ـ چه در قالب مطالعات کمی، کیفی یا آمیخته ـ با تأکید بر نوآوری و ارزش علمی، برای داوری و انتشار احتمالی میپذیرد.
══════════════════════════════════════════════════════
اطلاعات مجله
عنوان نشریه: مطالعات آموزش و یادگیری
ناشر: دانشگاه شیراز
مدیر مسئول: معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز
کشور محل انتشار: ایران، شیراز
توالی انتشار: دو فصلنامه
وضعیت چاپ: الکترونیکی
زمان بررسی اولیه: 10 روز
زمان داوری: میانگین 2 تا 4 ماه
نوع داوری: دوسو ناشناس
نوع دسترسی: آزاد
زبان: فارسی (با چکیده مبسوط انگلیسی)
هزینه داوری: 1500000 ریال
هزینه انتشار: 3500000 ریال
شیوه منبع نویسی: APA ویرایش هفتم
حوزۀ تخصصی انتشار: آموزش و یادگیری
رایانامه: learn-inst@shirazu.ac.ir
وب سایت: https://www.jsli.shirazu.ac.ir
تلفن: 36134619-071
نمابر: 36460245-071
کد پستی: 84759- 71946
آدرس: شیراز، میدان ارم، دانشگاه شیراز، دانشکده علومتربیتیو روانشناسی
══════════════════════════════════════════════════════
اطلاعیه
به موجب نامه شماره 10234/3 مورخ 17/12/1387 کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درجهی «علمی- پژوهشی» به مجلهی مطالعات آموزش و یادگیری دانشگاه شیـراز اعطا شده است.
این نشریه همچنین در ارزیابی سال 1403 توسط کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتبه "ب" شده است.
══════════════════════════════════════════════════════
توجه
لطفاً نویسندگان محترم حتماً پیش از اقدام به ارسال مقاله راهنمای تدوین مقالات و ضوابط نگارش مقاله در این نشریه (در قسمت راهنمای نویسندگان) را مطالعه نموده و با توجه به موارد ذکر شده اقدام به ثبت مقاله نمایند. در ضمن تکمیل و امضای فرم های زیر و بارگذاری تصویر آن ضروری است.
1- فرم تعهد نامه
2- فرم تعارض منافع
هم چنین، توجه فرمایید که اسامی و ترتیب نویسندگان مقاله که در سامانه وارد می شود با فایل مشخصات نویسندگان و فرم تعهد نویسندگان کاملا یکسان باشد. در صورت وجود هرگونه ناهماهنگی، ملاک مجله برای وارد نمودن اسامی نویسندگان در مقاله های زیر چاپ، فایل مشخصات نویسندگان خواهد بود.
══════════════════════════════════════════════════════
همانندجویی و سرقت ادبی
مجله مطالعات آموزش و یادگیری، با تبعیت از آییننامه نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت حفظ حقوق مالکیت معنوی آثار نویسندگان و پژوهشگران از سامانه مشابهت یاب سمیم نور استفاده میکند. میزان مشابهت مقاله نسبت به تحقیقات دیگر نباید بیشتر از 10 درصد باشد.
══════════════════════════════════════════════════════
اخلاق نشر
نشریه مطالعات آموزش و یادگیری در تمامی مراحل دریافت، بررسی، داوری و انتشار مقالات، خود را متعهد به رعایت اصول اخلاقی انتشار علمی میداند و سیاستهای اخلاقی خود را بر اساس «اصول و دستورالعملهای کمیته اخلاق در انتشار علمی (COPE)» تنظیم کرده است.
اگرچه این نشریه عضو COPE نیست، سیاستهای اخلاقی و رویههای ویراستاری مطابق با رویههای اصلی و دستورالعملهای رسمی کمیته اخلاق نشر (COPE) هدایت شده و با آنها همسو هستند. کلیه امور مربوط به تخلفات اخلاقی، حق تألیف، تعارض منافع، صداقت در داوری، اصلاحات و استرداد مقالات مطابق با دستورالعملها و فلوچارتهای رسمی COPE انجام میشود. برای مشاهده اصول COPE به لینک زیر مراجعه کنید:
https://publicationethics.org/core-practices
══════════════════════════════════════════════════════
حقوق نویسندگان
نشریه مطالعات آموزش و یادگیری یک مجله با دسترسی آزاد است و تمامی مقالات آن به صورت رایگان، و بدون نیاز به ثبتنام یا ورود، بهصورت آزاد در اختیار خوانندگان قرار میگیرد.
مقالات این مجله تحت مجوز Creative Commons Attribution–NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) منتشر میشوند. بنابر این مجوز، اشتراکگذاری و بازنشر مقالات، مشروط بر ارجاع به نویسنده اصلی بلامانع است. نشریه متعهد به حفظ دسترسی رایگان و بلندمدت به تمام مطالب منتشر شده از طریق بایگانی دیجیتال امن و مکانیسمهای نگهداری است. همچنین نشریه هیچگونه حق اشتراک یا محدودیت در استفاده از مقالات اعمال نمیکند.
══════════════════════════════════════════════════════
با ما همراه شوید
══════════════════════════════════════════════════════
صفحه 1-16
فاطمه الماسی؛ امید شکری
صفحه 17-36
مرضیه دهقانی؛ شیوا صالحی؛ اسماعیل عظیمی یانچشمه؛ محمد جوادی پور؛ کیوان صالحی؛ فاطمه نارنجی ثانی
صفحه 37-62
مصطفی باقریان فر؛ سید هدایت اله داورپناه
صفحه 63-78
نرجس عباسی؛ محبوبه فولادچنگ؛ فریده یوسفی؛ راضیه شیخ الاسلامی؛ مسعود فضیلت پور
صفحه 79-100
فاطمه قوی پنجه؛ قدرت اله خلیفه؛ محبوبه البرزی
صفحه 101-118
صغری استوار
صفحه 119-138
سید مهدی سرکشیکیان؛ مرضیه یاری زنگنه
صفحه 163-182
شهروز نعمتی؛ رحیم بدری گرگری؛ داود طهماسب زاده شیخلار؛ ماهک نقی زاده
صفحه 183-210
حمید بارانی؛ بهرام جوکار؛ فرهاد خرمایی؛ محبوبه فولادچنگ
صفحه 211-230
ریحانه بیرقی؛ منصوره بهرامی پور
صفحه 231-252
مریم شایان؛ نرگس یافتیان