نشریه مطالعات آموزش و یادگیری وابسته به دانشگاه شیراز، بستری علمی برای پیشبرد دانش و پژوهش در حوزههای گستردهی آموزش، یادگیری و رشد انسان فراهم میآورد. این نشریه در پی تعمیق درک ما از فرایندهای روانشناختی، آموزشی و اجتماعی است که بر شیوههای یاددهی و یادگیری و رشد فردی در زمینههای مختلف تأثیر میگذارند.
این نشریه از مقالات پژوهشی، نظری و روششناختی که به فهم بهتر چگونگی یادگیری و بهبود فرایند آموزش کمک میکنند، استقبال میکند. محورهای مورد توجه نشریه شامل موارد زیر است (اما به این موارد محدود نمیشود):
روانشناسی تربیتی و علوم یادگیری
راهبردهای آموزشی و تدریس
مداخلات آموزشی و مشاورهای
توسعههای نظری و مفهومی در آموزش و یادگیری
فرایندهای رشد و یادگیری در طول زندگی
پژوهشهای میانرشتهای مرتبط با روانشناسی، آموزش و حوزههای وابسته
نشریه بهویژه از پژوهشهایی حمایت میکند که دیدگاههای نوآورانه ارائه دهند، رویکردهای میانرشتهای را بهکار گیرند، یا از روشهای علمی دقیق برای بررسی مسائل اساسی در آموزش و رشد انسانی استفاده کنند.
هدف نهایی این نشریه ارتقای گفتوگوی علمی، گسترش دانش مبتنی بر شواهد، و کمک به بهبود نظامهای آموزشی و تعالی جامعه است.