احمدزاده، مرضیه (1390). اثربخشی گفتار درمانی بر افزایش مهارتهای اجتماعپذیری و عزت نفس کودکان در خودمانده. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه شهید چمران اهواز.
ارجمندنیا علی اکبر، عظیمی گروسی صمد، وطنی صباح، کاظمی رضایی علی (1396). مطالعه اضطراب اجتماعی، خودپنداشت، و تصویر بدن در دانشآموزان با آسیب بینایی. فصلنامه سلامت روان کودک. ۴ (۱) :۹۹-۱۰۸.
اسمیت، ت. س؛ پولووی، الف؛ داوتی، ج. پ؛ و داودی، ک. (2015). روانشناسی و آموزش
دانشآموزان با نیازهای ویژه. ترجمه: قربان همتی علمدارلو، عباسعلی حسین خانزاده، حمید علیزاده. (1395). تهران: نشر ارسباران.
افشار، سارا و صدیقی ارفعی، فریبرز (1394). بررسی تحول اجتماعی، سازش یافتگی شخصیت و رفتارهای قالبی (کلیشه ای) در افراد نابینا. همایش ملی جامعه بینا، شهروند نابینا، محل برگزاری: دانشگاه کاشان.
امیدی، ملیحه؛ شریفی درآمدی، پرویز؛ افروز، غلامعلی؛ عسگری، محمد (زیرچاپ). تدوین برنامه آموزش مهارت زبان بدن وارزیابی اثربخشی آن براحساس خودارزشمندی، نشاط معنوی، خودپنداره و محبوبیت اجتماعی نوجوانان نابینا. فصلنامه مشاورۀ شغلی و سازمانی.
بریمانی، صاحبه؛ اسدی، جوانشیر؛ خواجوند، افسانه (1397). اثربخشی بازی درمانی بر سازگاری اجتماعی و مهارتهای ارتباطی کودکان ناشنوا. مجلۀ توانبخشی، ۱۹ (۳) :۲۵۰-۲۶۱.
بهپژوه، احمد؛ کرمینژاد، رضا؛ غباری بناب، باقر؛ شکوهییکتا، محسن (1392). آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر دانشآموزان با آسیب بینایی. روانشناسی افراد استثنایی،
3(10)، 1-20.
بهپژوه، احمد؛ خانجانی، مهدی؛ حیدری محمود؛ شکوهی یکتا، محسن (1386). آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزت نفس نابینایان. پژوهش در سلامت روانشناختی، 1(3) ;37-29 .
جراحی، شیما؛ نجات، حمید (1394). مقایسۀ اثربخشی رفتاردرمانگری و گفتاردرمانگری در تحول مهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 12(46), 164-155.
حاجلو، نادر؛ عیوضی، خدیجه (1394). اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مدیریت زمان و خود کارآمدی دانشآموزان. مطالعات روانشناختی، 11(شماره 3), 79-98.
حسین خانزاده، عباسعلی (1394). روانشناسی و آموزش کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه.
تهران: آواری نور.
شفیعی، فاطمه؛ قاسم زاده، حبیب الله (1397). بحثی دربارۀ بازنمایی و جسمآگینی در روانشناسیِ شناختی و شناختْپژوهی. مجلۀ روانشناسی و روانپزشکی شناخت، ۵ (۱) :۷۷-۹۵
شمسایی، فرشید؛ اشترانی، فاطمه؛ اشترانی، الهام (1393). مقایسۀ رضایت از زندگی دانشآموزان نابینا و ناشنوا با دانشآموزان مدارس عادی شهر همدان در سال ۱۳۹۲. مجلۀ علمی پژوهان، ۱۳ (۱) :۵۲-۶۰.
صلیبی، ژاسنت (1390). تحلیلی بر سهم ارتباطات غیر کلامی در کنش متقابل اجتماعی. جامعهپژوهی فرهنگی، 2(2), 101-119.
عباسی، مریم؛ قربانی، نیما؛ حاتمی، جواد و غلامعلی لواسانی، مسعود (۱۳۹۴). آیا مواجهه دیداری با نماد بدنمند بهبودی، سبب تسکین درد می شود؟، نشریۀ روانشناسی معاصر،
۱۰(۲)، ۱۵-۲۸.
عجم، علیاکبر (1394). بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارتهای ارتباطی بین فردی بر دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی،
۷ (۱) :۳-۱۲.
عطایی فر، ربابه؛ امیری، شعله (1393). آزمون مدل علی رابطۀ بین «سبک دلبستگی، مهارت ارتباطی، ویژگیهای شخصیتی، رضایت جنسی همسران»، ارتباط مؤثر همسران و رابطۀ مادر- فرزندی درکودکان . زن و مطالعات خانواده ، 7(25), 93-126.
کرمی، جهانگیر؛ حیدری شرف، پریسا؛ شفیعی بهناز (1394). رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و هوشهیجانی با هراساجتماعی در دانشآموزان آسیبدیده بینایی و آسیبدیده شنوایی.
تعلیم و تربیت استثنایی، ۱ (۱۲۹) :۵-۱۴ .
کریمی، مرضیه (1388). بررسی اصول و روشهای مهارتهای ارتباطی بر مبنای سنت
معصومان (ع) . پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
اللهی، زبیحاله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ شریفیدرآمدی، پرویز؛ نوروزی، داریوش و دلاور، علی (1395). تاثیرآموزش غنیشده با تلفن همراه بر میزان انگیزش پیشرفت تحصیلی، مشارکت و یادگیری دانشآموزان آسیبدیده بینایی. روانشناسی افراد استثنایی، 6(23), 1-26.
محمدیوسف، بهاره؛ شریفیدرآمدی، پرویز و آقایی حکیمه (1397). تأثیر آموزش مهارتهای
زبانبدن و اجتماعی بر سازشیافتگی اجتماعی دانشآموزان مبتلا به آسیببینایی. فصلنامه سلامتروان کودک، ۵ (۲) :۵۹-۷۱.
هاشمی، زهره (1389). نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون. ادب پژوهی،4
(12), 119-140.
Altavilla G, Manna A, Perrotta F. A possible value in terms of education with action inclusive. Journal of Physical Education and Sport. 2013; 13(3): 371-374.
Aviezer H, Trope Y, Todorov A. Body cues, not facial expressions, discriminate between intense positive and negative emotions. Science. 2012; 338(6111): 1225–1229.
Couser GT. Body language: illness, disability, and life writing. Life Writing. 2016; 13(1): 3–10.
Kef, s., & Dekovic, M. (2004). The role of parental and peer support in adolescents well – being a comparison adolescents with and without a visual impairment. Journal of Adolescence, 435-466.
Lavelle, M.; Healey, P. G. & McCabe, R. (2014). “Nonverbal behavior during face-to-face social interaction in schizophrenia: a review”. The Journal of Nervous and Mental Disease, 202(1), .57-47
Nagaraja, A., Rajamma, N. M., & Reddy, S. V. (2012). Effect of parents’ marital satisfaction, marital life period and type of family on their children mental health status. Journal of Psychology, 3, 65-70.
Norouzi G, Ashori M, Ghalamzan S, Kalantari A A. Condition and Frequency Distribution of Causes of Visual Impairment in People Aged Under 14 Supported by Welfare Organisation in Isfahan Province. mejds. 2018; 8 :52-52.
Osborne, R. (2016). (J.E.A.) Masséglia Body Language in Hellenistic Art and Society (Oxford Studies in Ancient Culture and Representation). Oxford: Oxford University Press, 2015. Pp. xxiv 362. £80. 9780198723592. The Journal of Hellenic Studies, 136, 273-274.
Papadopoulos, K., Metsiou, K., & Agaliotis, I. (2011). Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments. Research in Developmental Disabilities, 32(3), 1086-1096.
Prajapati, M. & Patel, J. M. (2014). "The Factors Influencing in Mobile Learning Adoption: A Literature Review Manoj", International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management, 3(9), 133-138.
Rohy, Fatamah, Zare, Hosain, Akhondy, Nila. .(2017)The Relationship between Body Language and Perception of Social Interaction. Journal Scientific Research Social Cognition, Vol. 6, No. 1, (Series 11).
Yoon, S.; Kim, S.; Kim, J. & You, Y. (2016). “A study on the Impact of Consultants’ Nonverbal Communication on Customer Satisfaction, Trust, and Long-term Relationship Orientation of the Client Firm”. Indian Journal of Science and Technology, 9(26).
Segal, Jeanne (2011). The Language of Emotional Intelligence: http:// helpgeide.Org/mental/edo- nonverbal- communi cation.htm.
Vanjelist, A. L. (2011). Handbook of family communication. London: Lawrence Erlbaum.
Wood, J. T. (2012). InterpersonalCommunication: Everyday Encounters. (7th Edition). Boston, MA: Wadsworth.