ایزدیطامه، احمد، برجعلی، احمد، دلاور، علی و اسکندری، حسین. (1388). مقایسه تأثیر آموزش صبر و حل مسأله بر کاهش پرخاشگری و انتخاب راهبردهای مقابلهای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه دانش انتظامی، 11، 3، 207-182.
پسندیده، عباس. (1384). رضایت از زندگی. قم: انتشارات دارالحدیث.
توزندهجانی، حسین، توکلیزاده، جهانشیر و لگزیان، زهرا. (1390). اثربخشی شیوههای فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و آزاد نیشابور. نشریه افق دانش، 17، 2، 64-56.
حسینیثابت، فریده. (1391). اثربخشی آموزش صبر بر اضطراب، افسردگی و شادکامی. مطالعات اسلام و روانشناسی، 1، 2، 94-79.
خرمائی، فرهاد؛ آزادی دهبیدی، فاطمه و زابلی، مصطفی. (1394). پیشبینی اضطراب امتحان براساس مؤلفههای صبر با واسطهگری مؤلفههای اهداف پیشرفت در دانشجویان. آموزشپژوهی، شماره دوم، 49-70.
خرمائی، فرهاد؛ آزادی دهبیدی، فاطمه و حقجو، شیوا. (1395). مدل ساختاری رابطه فضیلت اخلاقی صبر با مشکلات تنظیم هیجانی در دانشجویان . فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی. دوره دهم، شماره اول، 31-21.
خرمائی، فرهاد؛ زارعی، فرشته؛ مهدییار، منصوره و فرمانی. اعظم. (1393). نقش صبر و مؤلفههای آن به عنوان فضائل اخلاقی در پیشبینی امید دانشجویان. مجلة ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دورة هفتم، شماره 3، 58-68.
خرمائی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم؛ درخشان، معراج؛ آزادی دهبیدی، فاطمه؛ صادقزاده، مرضیه؛ صیادی دهنو، محبوبه و قزلبیگلو، فتانه. (1395). بررسی نقش صبر مادران در پیشبینی صبر کودکان دبستانی. اولین همایش ملی نقش و جایگاه مادر، دانشگاه شیراز، 29 و 30 شهریور.
خرمائی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم و سلطانی، اسماعیل. (1393الف). نقش صبر به عنوان یک فضیلت اخلاقی و شخصیت در پیشبینی ناامیدی دانشجویان. فصلنامه اخلاق پزشکی، سال هفتم، شماره بیست و هشتم، 167-199.
خرمائی، فرهاد، فرمانی، اعظم و سلطانی، اسماعیل. (۱۳۹۳ب). ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس صبر. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 5، 17، 99-83.
زارع، حسین و فرمانی، اعظم. (1396). نقش مؤلفههای صبر در پیشبینی رویکردهای یادگیری با واسطهگری انعطافپذیری شناختی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال سیزدهم، شمارة 45،
1-20.
سرتیپی، زهرا، سهرابی، فرامرز و پسندیده، عباس. (1395). کارآمدی آموزش صبر بر اساس مؤلفه صبر در الگوی اسلامی شادکامی بر بهباشی روانشناختی زنان خانهدار. پژوهشنامه روانشناسی اسلامی. 2، 4، 69-45.
شکوفهفرد، شایسته و خرمائی، فرهاد. (1391). صبر و بررسی نقش پیشبین مؤلفههای آن در پرخاشگری دانشجویان. مجلة روانشناسی و دین، 5، 2، 112-99.
شمشیری، بابک و شیروانی شیری، علی. (1390). مفهوم صبر در قرآن و دلالتهای فلسفی و تربیتی آن. مجله تربیت اسلامی، دوره ششم، شماره 13، 98-79.
صادقزاده، مرضیه. (1391). تأثیر متغیرهای خانوادگی بر سازگاری کودک با محیط آموزشی: مدلی با واسطهگری مشارکت والدین و ادراک کودک از خود. رسالة دکتری در رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز.
فدایی، زهرا، دهقانی، محسن، طهماسیان، کارینه و فرهادی، فاطمه. (1389). بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی فرم کوتاه شاخص استرس فرزندپروری (PSI-SF) مادران کودکان عادی 12-7 سال. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 8، 2، 91-81.
کمری، سامان و خرمائی، فرهاد. (1396). بررسی نقش واسطهای صبر در ارتباط بین سرسختی روانشناختی و امید به تحصیل در دانشآموزان دبیرستانی. پژوهشهای کاربردی در در روانشناسی تربیتی، شماره 3(شماره پیاپی 5)، 60-78.
مرحمتی، زهرا و خرمائی، فرهاد. (1395). بررسی اثر دینداری، صبر و امید بر بهزیستی فضیلتگرا. پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، سال دوم، شمارة پنجم، 34-66.
Abidin, R. R. (1995). Parenting Stress Index: Professional Manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources, Inc.
Baker, B. L., Blacher, J., Crnic, K. A., & Edelbrock, C. (2002). Behavior problems and parenting stress in families of three-year-old children with and without developmental delays. American Journal on Mental Retardation, 107, 433- 444.
Berlin, L., Ziv, Y., Amaya-Jackson, L., & Greenberg, M. (2005). Enhancing early attachments: Theory, research, intervention, and policy. New York: Guilford Press.
Chaplin, T. M., & Cole, P. M. (2005). The role of emotion regulation in the development of psychopathology. In B. L. Hankin & J. R. Z. Abela (Eds.), Development of psychopathology: A vulnerability–stress perspective (pp. 49–74). Thousand Oaks, CA: Sage.
Cooper, C. E., Jonathans, M. C., Meadows, S. O. (2009). Family structure tarnation and maternal parenting stress. Marriage Fam. 71(3): 558-574.
Cowan, P. A., Cowan, C. P., & Heming, G. (1995). Manual for the Child Adaptive Behavior Inventory (CABI). Unpublished manuscript, University of California, Berkeley.
Curry, O. S., Price, M. E., Price, J. G. (2008). Patience is a virtue: Cooperative people have lower discount rates. Personality and Individual Differences, 44, 780-785.
Danforth, J. S., Harvey, E., Ulaszek, W. R., & McKee, T. E. (2006). The outcome of group parent training for families of children with attention-deficit hyperactivity disorder and defiant/aggressive behavior. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 37 (3), 188-205.
Deater-Deckard, K. (1998). Parenting stress and child adjustment: Some old hypotheses and new questions. Clinical Psychology: Science and Practice, 5(3), 314–332.
Deater-Deckard, K., Li, M., & Bell, M. A. (2016). Multifaceted emotion regulation, stress and affect in mothers of young children. Cognition and Emotion, 30(3), 444–457.
Ebadi, S. H., Keshtiaray, N., Aghaei, A., & Yousefi, A. (2016). Curricular content for pupil's mental health. International Education Studies. 9 (12), 137-147.
Essex, M. J., Klein, M. H., Cho, E., Kalian, N. H. (2002). Maternal stress beginning in infancy may sensitize children to later stress exposure: Effects on cortisol and behavior. Biological Psychiatry. 52: 776-784.
Hu, X., Han, Z. R., Bai, L., & GAO, M. M. (2019). The mediating role of parenting stress in the relations between parental emotion regulation and parenting behaviors in Chinese families of children with Autism Spectrum Disorders: A dyadic analysis.
Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-16.
Khormaee, F., & Farmani, Azam. (2016). Patience and its components in predicting bullying among primary school students. International Journal Behavioral Science, 10(1), 1-5.
Menon, I., Nagarajappa, R., Ramesh, G., & Tak, M. (2013). Parental stress as a predictor of early caries among preschool children in India. International journal of Paediatric Dentistry, 23, 160-165.
Mesman, J., Stolk, M. N., van Zeijl, J., Alink, L. R. A., Juffer, F., Bakermans-Kranenburg, M. J., van I Jzendoorn, M. H., & Koot, H. M. (2008). Extending the video-feedback intervention to sensitive discipline: The early prevention of antisocial behavior. In F. Juffer, & M. J. Bakermans-Kranenburg, & M. H. van IJzendoorn (Ed.), Promoting Positive parenting: An attachment based intervention (pp. 171-192). New York: Lawrence Erlbaum Associates.
Moreira, A. A. (2006). Religiousness and mental health; A review. Rev Brass psychiatry. 28(3): 242-250.
Morgan, J., Robinson, D., & Aldridge, J. (2002). Parenting stress and externalizing child behavior. Child and Family Social Work, 7, 219–225.
Nair, P., Schuler, M. E., Black, M. M., Kettinger, L., & Harrington, D. (2003). Cumulative environmental risk in substance abusing women: early intervention, parenting stress, child abuse potential and child development. Child abuse & neglect. 27(9): 997-1017.
Owen. A. E. Thompson, M. P., & Kaslow, N. J. (2006). The mediating role of parenting stress in the relation between intimate partner violence and child adjustment.
Journal of Family Psychology; 20(3):505-513.
Podolski, Ch. L., & Nigg, J. T. (2001). Parent stress and coping in relation to child ADHD severity and associated child disruptive behavior problems. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 30 (4), 503-513.
Schmidt, J. D. Drasgow, E. Halle, J. W. Martin, C. A. & Bliss, S. A. (2014). Discrete-trial functional analysis and functional communication training with three individuals with autism and severe problem behavior. Journal of Positive Behavior Interventions, 16(1): 44-55.
Schnitker, S.A. (2012). An Examination of Patience and Well- being. The Journal of Positive Psychology, 7(4), 263-280.