احمدوند، محمدعلی. (1383). روانشناسی بازی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور (چاپ اول).
اسمیت، جودن. (1393). فعالیتهایی برای رشد مهارتهای حرکتی درشت. ترجمه ربابه رستمی، مونا رضایی و زینب حاتمی بهمنبگلو. تهران: انتشارات حتمی (چاپ اول).
اکبری، حکیمه؛ خلجی، محسن و شفیعزاده، محسن. (1387). تأثیر بازیهای بومی و محلی بر رشد مهارتهای جابهجایی کودکان پسر 7 تا 9 ساله. نشریۀ حرکت، ص 45-35.
زارعزاده، مهشید. (1388). هنجارسازی و تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی درشت برای کودکان 11-3 سالۀ شهر تهران. دانشگاه تهران. پایاننامۀ دکتری.
سلطانیان، محمدعلی؛ فرخی، احمد؛ قربانی، راهب؛ جابریمقدم، علیاکبر و زارعزاده، مهشید. (1391). ارزیابی پایایی و روایی سازه آزمون رشد حرکتی درشت-2 (اولریخ 2) در کودکان سمنان. کومش، جلد14، شماره 2 (پیاپی 46).
شریدان، مری. (1391). بازی در اوایل کودکی. ترجمه مهدی شریعتیفیضآبادی و شادان محمدپور. تهران: انتشارات آوای ظهور.
شیخ، محمود؛ باقرزاده، فضلاله و یوسفی، سهیلا. (1382). تأثیر بازیهای دبستانی منتخب بر رشد حرکتی دانشآموزان دختر سال سوم مقطع دبستان منطقۀ 5 تهران. مجلۀ اُلمپیک 11(2-1) پیاپی 23: ص ص:87-77.
فارسی، علیرضا؛ عبدلی، بهروز؛ فعال، نرگس و کاویانی، مریم. (1390). مقایسۀ رشد مهارتهای حرکتی درشت کودکان پیشدبستانی با و بدون تجربیات حرکتی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی شماره 8-ص ص: 43-29.
کوثری، سعید؛ کیهانی، فاطمه؛ حمایتطلب، رسول و عربعامری، الهه. (1391). بررسی تأثیر یک برنامه فعالیتهایی بدنی منتخب بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه بیشفعالی و کودکان اوتیسیم. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی؛ شمارۀ 10-صص: 60-45.
محمدی، مجید؛ طهماسبی، فرشید؛ شاکرمی، زهرا و رستمی، محمد. (1394). تأثیر فعالیتهای تربیتبدنی در مدارس بر رشد کمی و کیفی ضربه با پا در دانشآموزان پسر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال یازدهم، شماره بیست و یکم، صص: 118-111.
مطهریان، ابراهیم. (1383). تأثیر برنامۀ تمرینی منتخب بر مهارتهای حرکتی پایۀ پسران پیشدبستانی شهرستان نیشابور. دانشگاه تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد.
ملانوروزی، کیوان؛ خلجی، حسن؛ شیخ، محمود و اکبری، حکیمه. (1390). تأثیر برنامۀ حرکتی منتخب بر رشد مهارتهای دستکاری پسران 4 تا 6 ساله. رشد و یادگیری حرکتی -ورزشی-5 شمارۀ 7، ص ص: 21-5.
نظریان مادوانی، عباس و مختاری دیانی، مریم. (1391). تأثیر آموزش بر مهارتهای حرکتی پایه پسران و دختران 6 ساله تهران و مقایسه آن با هنجار موجود. نشریه آموزش تربیتبدنی، سال اول، شماره 1.
وزینیطاهر، امیر. حیاتی، امیر و پاکضمیر، فرامرز. (1392). رابطه سطح فعالیتهای جسمانی با رشد مهارتهای حرکتی پایه در کودکان مقطع ابتدایی. نشریه رفتار حرکتی، شماره 14، صص: 178-163.
هیوز، فرگاسپیتر. (1387). روانشناسی بازی (کودکان، بازی و رشد). ترجمه کامران گنجی. تهران: انتشارات رشد.
Akbari, H., Abdoli, B., Shafizadehkenari, M., Khalaji, H., Hajihosseini, S., & Ziaee, V. (2009). The effect of traditional games in fundamental motor skill development in 7-9 years old boys. Iranian Journal of Pediatrics, 19(2), 123-129.
Butterfield, S. A., Lehnhard, R. A., & Coladarci, T. (2002). Age, sex, and body mass index in performance of selected locomotor and fitness tasks by children in grades K-2. Perceptual and Motor Skills, 94(1), 80-86.
Dowda, M., Sallis, J. F., McKenzie, T. L., Rosengard, P., & Kohl III, H. W. (2005). Evaluating the sustainability of SPARK physical education: a case study of translating research into practice. Research quarterly for Exercise and Sport, 76(1), 11-19.
Draper, C. E., Achmat, M., Forbes, J., & Lambert, E. V. (2012). Impact of a community-based programme for motor development on gross motor skills and cognitive function in preschool children from disadvantaged settings. Early Child Development and Care, 182(1), 137-152.
Fotrousi, F., Bagherly, J., & Ghasemi, A. (2012). The compensatory impact of mini-basketball skills on the progress of fundamental movements in children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 5206-5210.
Gallahue, D.L. & Ozmun, J.C. (2011). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescent, Adults, 7th edition. New York: McGraw-Hill.
Hinshaw, S. P. (2002). Process, mechanism, and explanation related to externalizing behavior in developmental psychopathology. Journal of Abnormal Child Psychology, 30(5), 431-446.
Maskell, B., Shapiro, D. R., & Ridley, C. (2004). Effects of Brain Gym on overhand throwing in first grade students: A preliminary investigation. Physical Educator, 61(1), 14.
Okely, A. D., Booth, M. L., & Chey, T. (2004). Relationships between body composition and fundamental movement skills among children and adolescents. Research Quarterly for Exercise and Sport, 75(3), 238-247.
Payne VG, Isaacs LD. (2012). Human motor development: a lifespan approach. 8th edition. New York: McGraw-Hill Humanities; 352-380.
Reeves, L., Broeder, C. E., Kennedy-Honeycutt, L., EAST, C., & Matney, L. (1999). Relationship of fitness and gross motor skills for five-to six-yr.-old children. Perceptual and motor skills,. 89(3), 739-747.
Robert, D. L. (1999). The effects of a preschool movement program on motor skill acquisition, movement concept formation, and movement practice behavior (Doctoral dissertation, West Virginia University).
Robinson, L. E., & Goodway, J. D. (2009). Instructional climates in preschool children who are at-risk. Part I: Object-control skill development. Research quarterly for exercise and sport, 80(3), 533-542.
Scheffler, C., Ketelhut, K., & Morgenstern, U. (2004). Physical and motor development of children with different social origins. Anthropologischer Anzeiger; Bericht uber die biologisch-anthropologische Literatur, 62(4), 421-428.
Sheikh, M., Safania, A. M., & Afshari, J. (2011). Effect of selected motor skills on motor development of both genders aged 5 and 6 years old. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1723-1725.
Silventoinen, K., Rokholm, B., Kaprio, J., & Sørensen, T. I. A. (2010). The genetic and environmental influences on childhood obesity: a systematic review of twin and adoption studies. International journal of obesity,. 34(1), 29-40.
Warner, S. A., & Myers, K. L. (2009). The Creative Classroom: The Role of Space and Place Toward Facilitating Creativity. Technology and Engineering Teacher, 64 (1), 28-34.
Watson DL. (2007). An early intervention approach for students displaying negative externalizing behaviors associated with childhood depression: A study of the efficacy of play therapy in the school. [Thesis]. Minnesota: Capella University.
Williams, A. M., & Hodges, N. J. (2005). Practice, instruction and skill acquisition in soccer: Challenging tradition. Journal of Sports Sciences, 23(6), 637-650.