الف. فارسی
احتشامی تبار، اکرم؛ مرادی، علیرضا و شهرآرای، مهرناز (1385). اثربخشی آموزش راهبردی برنامه ریزی عصبی ـ کلامی بر سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی. مجله روان شناسی، 10(1): 65-52.
احمدی، مهرناز؛ منصور، محمود؛ فتحی آشتیانی، علی و رسولزاده طباطبایی، کاظم (1382). اثربخشی آموزش انگیزش پیشرفت و تمرین حرمت خود بر تحول نظام خود در دو سطح تحول شناختی عینی و انتزاعی. فصلنامه روان شناسی، 8 (4): 359-346.
بحرانی، محمد (1372). بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی و عادات مطالعه گروهی دانش آموزان متوسطه شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
زمینی، سهیلا؛ حسینی نسب، سید داود و هاشمی، تورج (1386). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصبی ـ کلامی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 1(3): 59-51.
زندیپور، طیبه (1385). آموزش و پرورش تحصیلی ـ شغلی موثر وسیلهای برای پیشگیری از بیکاری پزوهشی تطبیقی در ایران، کانادا و سوئد. فصلنامه تازهها و پژوهشهای مشاوره، 6 (21): 26-7.
شفیع آبادی، عبداله (1383). راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای، تهران، انتشارات رشد.
شهیم، سیما و باغبان، ایران (1373). تهیه چک لیست مشکلات نوجوانان دبیرستانی، طرح پژوهشی. دانشگاه شیراز.
طالب پور، اکبر؛ نوری، ابوالقاسم و مولوی، حسین (1381). تاثیر آموزش شناختی بر مسند مهارگذاری، انگیزهی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد. مجله روان شناسی، 6 (1): 29-18.
کسایی اصفهانی، عبدالرحیم و بهرامی، فاطمه (1385). بررسی تاثیر مشاوره ی شغلی گروهی به شیوه ی پردازش اطلاعات شناختی بر کاهش افکار ناکارآمد حرفهای دانشجویان دانشگاه اصفهان. مجله تازهها و پژوهشهای مشاوره، 5 (1): 54-39.
کشاورز، غلام رضا؛ باغبان، ایران و فاتحی زاده، مریم (1384). بررسی اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی بر تغییر نگرش نسبت به تحصیل. مجله روان شناسی ، 9 (1): 66-55.
مصحف، هایده؛ عابدی، محمدرضا و بهرامی، فاطمه (1384). بررسی تاثیر مشاوره شغلی به شیوه نگره یادگیری اجتماعی و شغل گزینی کرومبولتز بر تغییر نگرش کارآفرینانه در دانشجویان دانشگاه اصفهان. اندیشههای نوین تربیتی، 1(4): 66-49.
مهدینژاد، رحمان؛ کرمی، ابوالفضل و فرح بخش، کیومرث (1387). اثربخشی مشاوره شغلی به سبک گروههای حمایت حرفهای بر مهارتهای جستجوی شغلی و اضطراب و درماندگی انتخاب شغل دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامه تازهها و پژوهشهای مشاوره، 7(2): 57-37.
میرموسوی، امین؛ زهرا کار، کیانوش و فرخی، نورعلی (1387). بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله گروهی بر ارتقای انگیزش پیشرفت و سازگاری دانش آموزان پسر منطقه یک آموزش و پرورش تهران در سال 86-1385. فصلنامه تازهها و پژوهشهای مشاوره، 7(4): 146-132.
هومن، حیدر علی و عسگری، علی (1379). تهیه و استاندارد کردن آزمون انگیزه پیشرفت، فصلنامه پژوهشهای روان شناختی، 6 (1و2): 32-9.
ب. انگلیسی
Abu Bakar, K., Tarmizi, R. A., Mahyuddin, R., Elias, H., Luan, W. S., & Ayub, A. F. M. (2010). Relationship between university students achievement motivation, attitude and academic performance in Malaysia. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2 (2), 4906- 4910.
Amundson, N. E., Harris – Bowlsbey, J. & Niles, S. G. (2009). Essential elements of career counseling: Processes and techniques. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill.
Aralmani, G. & Aralmani, S. N. (2004). Career counseling. New Delhi: Tata, McGraw Hill Companies.
Berk, L. E. (2001). Development Throuth the Lifespan, California: Company Pacifigrove.
Brown, S. D., & Lent, R. W. (2008). Handbook of counseling psychology (4th ed.), John Wiley & Sons, Inc.
Bruce, W. & Tuckman, B. (1999). A tripartite model of motivation for achievement: attitude, drive and strategy. Present in the symposium: Motivationa factors affecting student achievement, APA, Boston, August.
Corry, G. (1998). Group Counselling: Theory and practic in group counseeling. California: Company Pacifigrove .
Diemer, M. A., Wang, Q., Moore, T., Gregory, S., R., Hatcher, K. M., & Voight, A. M. (2010). Sociopolitical development, work salience, and cocational expectations among low socioeconomic status African American, latin American, and Asian American youth. Developmental Psychology, 46(3), 619-635.
Eric, A. D. (2003). Constract and criterion – related validity of four commonly used goal orientation instromnts. Contemporaray Educational Psychology, 28(4), 434-464.
Feller, R. W. (2003). Aligning school counseling, the changing workplace and career development assumptions. Professional School Counseling, 6(4), 87-99.
Flake, M. H., Roach, A. J. & Stenning, W. F. (1975). Effects of short- term counseling on career maturity of thenth–grade students. Journal of Vocational Behavior, 6(1), 73-80.
Gullotta, T. P. & Adams, G. R. (2005). Handbook of adolescent behavioral problems: evidence – based approaches to prevention and treatment. Springer Science Publishing.
Hart, W. & Albarracin, D. (2009). The effect of chronic achievement motivation and achievement primes on the activation of achievement and fun goals. Journal of Personality and Social Psychology, 97(6): 1129-1141.
Heppner, M. J. & Lee, D. Q. & Heppner, P. P. & McKinnon, L. C., Multon, K. D., & Gysbers, N. C. (2004). The role of problem – solving appraisal in the process and outcome of career counseling, Journal of Vocational Behavior, 65(2), 217-228.
Kelly, S., & Price, H. (2009). Vocational education: A clean slate for disengaged students? Social Science Research, 38, 4, 810-825.
Kirovova, I. (2010). The need for career counseling in the Czech context. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1708- 1712.
Lent, R. W. & Brown, S. D. (2005). Counseling Psychology, 2th , John Wiley & Sons, Inc.
Lim, J. Y., Kim, M. A., Kim, S. Y., Kim, E. J. & Lee, J. E. (2010). The effects of a cognitive – behavioral therapy on career attitude maturiry, dicision making style, and self – esteem of nursing students in Korea, Nurse Education Today, 30 (8), 731-736.
Newcombe, N. S., Ambady, N., Eccles, J., Gomez, L., Klahr, D., Linn, M., Miller, K., & Mix, K. (2009). Psychology ' s role in mathematics and science education. American Psychologist, 64 (6), 538-550
Prentice, D. A. (2001). The individual self – relational, and collective self. New York: Taylor & Francies.
Ryckman، R. M. (2008). Theories of Personality. Belmont, printer: Thomson West.
Schaffiner, E. & Schiefele, U. (2007). The effect of experimental manipulation of student motivation on the situational representation of text. Learning and Instruction, 17(6), 755-772.
Scheemeister, E. (2002). The impact of regular NLP training on the performance and motivation of children in primary school. Santa Cruz, NLP University.
Smith . M .(1998) . How do stress and emotional skill affect child health. Journal of Child Psychology , 42, 405-412 .
Story, P. A., Hart, J. W., Stasson, M. F. & Mahoney, J. M. (2009). Using a two – factor theory of achievement motivation to examine performance based outcomes and self – regulatory processes. Journal of Personality and Individual differences, 46(4), 391-395.
Talib, J. A., Ariff, A. M., & Salleh, A. (2010). The effects of career intervention program on community college students career development. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7, 629-634.
Thomas. R. (2001). Counseling center contriibution to student retention and graduation. Journal of College student Development, 322.
Zunker, V. G. (2006). Career counseling. California: Brooks/Cole publishing company.