آشوری، داریوش (1357). تعریفها و مفهوم فرهنگ. تهران: مرکز اسناد فرهنگی آسیا.
ابراهیمی، روناک، عدلی، فریبا و مهران، گلنار (1394). نقش فرهنگ دانشگاهی بر دانشآفرینی از دیدگاه صاحبنظران نظام آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 21 (1)، ۱۵۱-127.
احمدی، غلامعلی، پسندیده، جواد و دهقانزاده، احد (1395). فرهنگ دانشگاهی و تغییرات آن در ایران. نشریه نما، 7 (1)، 32-24.
امیری، علی نقی، زارعی متین، حسن و ذوالفقارزاده، محمدمهدی (1389). پیچیدگیهای فرهنگ و گونهشناسی مطالعات آن در آموزش عالی. راهبرد فرهنگ، 3 (11)، 40-7.
امینمظفری، فاروق، عباسزاده، محمد و رضایی فرهادآباد، رجب (1393). بررسی رابطه فرهنگ رشتهای با انواع فرهنگهای دانشگاهی در تبریز. جامعۀشناسی کاربردی، 26 (4)، 24-1.
خانمحمدی، هادی، واعظی، رضا و دلشادتهرانی، مصطفی (1393). الگوی مشارکت شهروندی در مدیریت دولتی مبتنی بر تعالیم نهجالبلاغه. فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، 2 (3)، 48-25.
ذاکرصالحی، غلامرضا (1396). دانشگاه ایرانی و مناقشه هویتی کارکردی: در جستجوی الگوی گم شده. فصلنامه مبانی تعلیم و تربیت، 7 (1)، 46-27.
ذاکرصالحی، غلامرضا (1397). مسائل آموزش عالی ایران. چاپ اول، تهران: انتشارات پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ذاکرصالحی، غلامرضا و نظریان، زهرا (1393). جایگاه فرهنگ دانشگاهی و الزامات نهادی علم در زندگی دانشجویی. فصلنامه جامعۀشناسی نهادهای اجتماعی، 1 (3)، 69-33.
ذوالفقارزاده، محمدمهدی، امیری، علینقی و زارعی متین، حسن (1390). کشف فرهنگ دانشگاه: واکاوی نظری و گونهشناختی مطالعات فرهنگ دانشگاهی. اندیشۀ مدیریت راهبردی، 5 (1)، 97-45.
صحبتلو، علی و میرزامحمدی، محمدحسن (1388). جهانیشدن و چالشهای فرهنگ مطلوب دانشجویی در نظام دانشگاهی کشور. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 2 (42)، ۴۷.
صمدی، سمیه و تمنا، سعید (1394). رابطۀ سرمایۀ فرهنگی و سرمایۀ اجتماعی با میزان آگاهی دانشجویان از فرهنگ دانشگاهی. فصلنامه مؤسسه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22 (1)، 126-99.
عابدجعفری، حسن، تسلیمی، محمدسعید، فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1389). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشۀ مدیریت راهبردی، 5 (2)، 198-151.
فاضلی، نعمتالله (1382). بررسی تطبیقی فرهنگ دانشگاهی ایران و بریتانیا. نامۀ انسانشناسی، 1(3)، 123-93.
فاضلی، نعمتالله (1387). فرهنگ و دانشگاه. تهران: نشر ثالث.
قانعیراد، محمدامین، ملکی، امیر و محمدی، زهرا (1393). مطالعۀ دگرگونی فرهنگی در سه نسل دانشگاهی (مطالعۀ موردی: اساتید علوم اجتماعی دانشگاههای تهران). مجلۀ جامعهشناسی ایران، 15 (1)، 64-30.
کمالی، یحیی (1397). روششناسی تحلیل مضمون و کاربرد آن در مطالعات سیاستگذاری عمومی، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، 4 (2)، 208-189.
لایقی، میترا و نوه ابراهیم، ابراهیم (1391). بررسی رابطه فرهنگ دانشگاهی با هویت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 3 (4)، 21-9.
محمدی، محمد، ناصری جهرمی، رضا و شهرکی، هاجر (1393). ارائه یک مدل توضیحی از درک دانشجویان از انواع فرهنگهای دانشگاهی با ارزیابی آنها در مورد عناصر و فرآیندهای مدیریت دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز. مجلۀ پژوهش در علوم انسانی، 2 (2)، 72-53.
ممنون، مینا، عدلی، فریبا و صمدی، پروین (1396). نقش فرهنگ دانشگاهی بر سهیمسازی دانش بین اعضای هیئت علمی مطالعه موردی دانشگاه الزهراء. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 13 (1)، 50-29.
مهدیه، عارفه، همتی، رضا و ودادهیر، ابوعلی (1395). فرایند جامعهپذیری دانشگاهی دانشجویان دکتری: مورد مطالعه دانشگاه اصفهان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22 (1)، 73-45.
نش، کیت (1958/ 1383). جامعهشناسی سیاسی معاصر: جهانیشدن، سیاست و قدرت. ترجمه محمدتقی دلفروز. تهران: انتشارات کویر.
نصیری، حسین، یمنیدوزی سرخابی، محمد و حقانی، محمود (1397). تحلیل اثر ادغام در آموزش عالی بر فرهنگ دانشگاهی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 24 (2)، ۱۳۴- 109.
یمنیدوزی سرخابی، محمد (1388). رویکردها و چشم اندازهای نو در آموزش عالی. تهران؛ پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
یاسپرس، کارل (1960/ 1394). ایده دانشگاه، ترجمه مهدی پارسا و مهرداد پارسا. تهران: ققنوس.
Adams, G. R., Ryan, B. A., & Keating, L. (2000). Family relationships, academic environments, and psychosocial development during the university experience: A longitudinal investigation. Journal of Adolescent Research, 15(1), 99-122.
Alvaredo, F., Chancel, L., Piketty, T., Saez, E., & Zucman, G. (Eds.). (2018). World inequality report 2018. Belknap Press.
Berzonsky, M. D., & Kuk, L. S. (2005). Identity style, psychosocial maturity, and academic performance. Personality and Individual Differences, 39(1), 235-247.
Bezanilla, M. J., Fernández-Nogueira, D., Poblete, M., & Galindo-Domínguez, H. (2019). Methodologies for teaching-learning critical thinking in higher education: The teacher’s view. Thinking Skills and Creativity, 33
Crenshaw, P., Hale, E., & Harper, S. L. (2011). Producing intellectual labor in the classroom: The utilization of a critical thinking model to help students take command of their thinking. Journal of College Teaching & Learning (TLC), 8(7), 13-26.
Da Wan, C., Chapman, D. W., Zain, A. N. M., Hutcheson, S., Lee, M., & Austin, A. E. (2015). Academic culture in Malaysia: Sources of satisfaction and frustration. Asia Pacific Education Review, 16(4), 517-526.
Eichengreen, B., Park, D., & Shin, K. (2013). Growth slowdowns redux: New evidence on the middle-income trap (No. w18673). National Bureau of Economic Research.
Galtung, J. (1981). Structure, culture, and intellectual style: An essay comparing saxonic, Teutonic, Gallic and nipponic approaches. Information (International Social Science Council), 20(6), 817-856.
Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory (pp. 1-19). London: Weidenfield & Nicolson.
Igo, T., & Skitmore, M. (2006). Diagnosing the organizational culture of an Australian engineering consultancy using the competing values framework. Construction Innovation, 6(2), 121-139.
Lacatus, M. L. (2013). Organizational culture in contemporary university. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 76, 421-425.
López, M., Jiménez, J. M., Martín-Gil, B., Fernández-Castro, M., Cao, M. J., Frutos, M., & Castro, M. J. (2019). The impact of an educational intervention on nursing students' critical thinking skills: A quasi-experimental study. Nurse Education Today, 85, 1-6.
Lu, M., & Zhang, X. (2019). Towards an intelligent country: China’s higher education expansion and rural children’s senior high school participation. Economic Systems, 43(2), 1-1.
Mendoza, P., & Berger, J. B. (2008). Academic capitalism and academic culture: A case study. Education Policy Analysis Archives, 16(23), 1-27.
Moore, T. (2013). Critical thinking: Seven definitions in search of a concept. Studies in Higher Education, 38(4), 506-522.
Naoreen, B., & Adeeb, M. A. (2014). Investigating academic research culture in public sector universities of Pakistan. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3010-3015.
Parker, L. D., & Roffey, B. H. (1997). Back to the drawing board: revisiting grounded theory and the everyday accountant's and manager's reality. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 10(2), 212-247.
Pielmus, C. (2016). An overveiw of academic Culturi. A study on law enforment education. Land Forces Academy Review, 21(3), 220-229.
Pogodaeva, T., Zhaparova, D., & Efremova, I. (2015). Changing role of the university in innovation development: New challenges for Russian regions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 214, 359-367.
Sandelowski, M., & Barroso, J. (2006). Handbook for synthesizing qualitative research. Springer publishing company.
Strauss, A., & Corbin, J. (1994). Grounded theory methodology: An overview. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (p. 273–285). Sage Publications, Inc.
Tierney, W. G., & Sabharwal, N. S. (2017). Academic corruption: Culture and trust in Indian higher education. International Journal of Educational Development, 55, 30-40.
Tsiring, D., & Sizova, Y. (2018). The peculiarities of the adherence and identification as components of the organizational culture of modern university. Procedia-SocialandBehavioral Sciences, 238, 665-669.
Välimaa, J., & Ylijoki, O. H. (2008). Cultural perspectives on higher education. New York: Springer.
Vargas, V. R., Lawthom, R., Prowse, A., Randles, S., & Tzoulas, K. (2019). Sustainable development stakeholder networks for organisational change in higher education institutions: A case study from the UK. Journal of Cleaner Production, 208, 470-478.
Wallace, G. (2000). The role and impact of corporate universities in the third millennium (pp. 58-77). London: Falmer Press.