اسفیجانی، اعظم (1397). بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر عملکرد تحصیلی و رضایت دانشجویان. رویکردهای نوین آموزشی، (1)، 66-45.
انتظامی بیان، نرگس، احقر، قدسی و شعبانی گیل چالان، حسن (1396). تأثیر یادگیری خودتنظیمی بر سبکهای حل تعارض دانشآموزان دورة راهنمایی. رویکردهای نوین آموزشی، 12 (1)، 129-110.
پینتریچ، پال آر و شانک، دیل اچ (2002). انگیزش در تعلیم و تربیت. نظریهها، تحقیقات و کاربردها. ترجمۀ مهرناز شهرآرای (1396). تهران: علم.
ذوالفقاری، میترا، نگارنده، رضا و احمدی، فضلالله (1389). اثربخشی سیستم آموزش الکترونیکی ترکیبی در آموزش دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. آموزش در علوم پزشکی، (4)10، 409-398.
سالاری، ضیاءالدین و کرمی، مرتضی (1393). مقایسۀتأثیر سه شیوۀ آموزش الکترونیکی، ترکیبی و حضوری برواکنش و یادگیری در آموزش صنعتی. رویکردهای نوین آموزشی، 9(2)، 58-27.
سلطانیان، علیرضا، بشیریان، سعیدی و براتی، مجید (1394). مقایسۀتأثیر دو روش آموزش فعال ترکیبی و روش کلاسیک در یادگیری درس آمار. توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، (8)، 42-33.
شاهرخی، فرزانه، عیوضی، حق رضا، باباخانلو، اشرف و شوقی، بهزاد (1395). اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج. فصلنامه پژوهش اجتماعی، 33، 84-71.
صالحی، لیلی (1396). کاربست تئوری شناخت اجتماعی در پیشبینی عوامل مؤثر بر اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز درسال ۱۳۹. مجلۀ مرکز مطالعات و توسعۀ آموزش علوم پزشکی یزد. (4)12، 281-269.
ضرابیان، فروزان (1397). تأثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی بر یادگیری، انگیزش و علاقه به درس آناتومی در دانشجویان علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، (1)10، ۶۳-۷۱.
عاشوری، جمال، کجباف، محمدباقر، منشئی، غلامرضا و طالبی، هوشنگ (1393). مقایسۀاثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر وب، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزۀ پیشرفت و پیشرفتتحصیلی درس زیستشناسی. مجلۀ میان رشتهای آموزش مجازی در علوم پزشکی، 5(2)، 34-25.
عبدالله زاده، علیاکبر (1393). مقایسۀکارایی دوره یادگیری ترکیبی با دورههای یادگیری الکترونیکی و حضوری در درس ریاضی در میان دانشآموزان دختر و پسر سال اول دبیرستان شهرستان اردبیل. اندیشههای نوین تربیتی، (2)9، 84-65.
عجم، علیاکبر (1394). بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارتهای ارتباطی بین فردی بر دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی.پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۷(۱)، ۳-۱۲.
عجم، علی اکبر، جعفری ثانی، حسین، مهرام، بهروز وآهنچیان، محمدرضا (1391). نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنها نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 9 (34)،17-1.
عزیزی، سیدمحسن، فرج اللهی، مهران، سراجی، فرهاد و سرمدی، محمدرضا (1396). سنتز پژوهی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی و الزامات آن در طراحی و اجرا.مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (29)17، 270-287.
علی آبادی، خدیجه، رجبیان ده زیره، مریم و درتاج، فریبا (1396). بررسی رابطۀ بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، (5)10، ۳۴۵-۳۵۷.
عمادی، سیدرسول و آهوخش، نگار (1394). آموزش به شیوۀ ترکیبی و متداول و بررسی تأثیر آن بر درگیری تحصیلی دانشآموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری، (5)3، 72-57.
فلاح کفشگری، ربابه، حیدری، شعبان و یحییزاده، سلیمان (1394). ارزیابی مدارس هوشمند و سنتی از نظرکارایی در ایجاد یادگیرندگان خودتنظیم در راستای تحول نظام برنامۀ پنجم توسعۀ کشور. مطالعات برنامهریزی آموزشی، (8)4، 62-35.
کارشکی، حسین (1388). کاربرد رویکردهای ساختارگرایی اجتماعی در یادگیری الکترونیکی. سومین همایش کشوری کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، مشهد، ایران.
کارشکی، حسین و صالحی، منیره (1390). ادراکات کلاسی و یادگیری خودتنظیمی: مقایسه دانشجویان سال اول و سال آخر دانشگاه. روانشناسی و علوم تربیتی، (1)41، 70-53.
مرادی، شهاب، رجب پور، مجتبی، کیان ارثی، فرحناز، حاجلو، نادر و رادبخش، ناهید (1393). انگیزههای استفاده از شبکههای اجتماعی، فرهنگ در دانشگاه آزاد، (1)4، 118-95.
معافیان، فاطمه، نوحی، عصمت و عباسزاده، عباس(1393). تأثیر آموزش الکترونیکی تلفیقی بر یادگیری و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری در درس مراقبتهای ویژه قلبی عروقی. آموزش پرستاری، (3)3، 49-42.
نجاتی، وحید (1392). پرسشنامۀ تواناییهای شناختی: طراحی و بررسی خصوصیات روانسنجی. تازههای علوم شناختی، (2)15، 19-11.
نجفی، حسین (1398). مقایسۀتأثیرآموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، (2)11، ۵۴-۶۳.
Balakrishnan, V., Teoh, K. K., Pourshafie, T., & Liew, T. K. (2017). Social media and their use in learning: A comparative analysis between Australia and Malaysia from the learners’ perspectives. Australasian Journal of Educational Technology, 33(1).
Baron-Cohen S, Jolliffe T, Mortimore C, & Robertson M. (1997). Another advanced test of theory of mind: evidence from very high functioning adults with autism or asperger syndrome. J. Child Psychol. Psychiatry, 38(7), 813-822.
Bekelja Wanzer, M. Bainbridge Frymier, A. Wojtaszczyk, Ann M. & Smith, T. (2006). Appropriate and Inappropriate Uses of Humor by Teachers. Communication Education, 2(55), 178-196.
Boyle, T., Bradley C., Chalk, P., Jones, R., & Pickard, P. (2003). Using blended learning to improve student success rates in learning to program, Journal of Educational Media, 28(2-3), 165-178.
Broadbent, J. (2017). Comparing online and blended learner's self-regulated learning strategies and academic performance. The Internet and Higher Education, 33, 24-32.
Bryan, A., & Volchenkova, K. N. (2016). Blended learning: Definition, mdels, implications for higher education. Educational Sciences, 8(2), 24-30.
Choi H. (2003). A problem-based learning trial on the Internet involving undergraduate nursing students. J Nurs Educ, 42(8), 359-63.
Choi, M. Y., & Han, T. I. (2015). A Comparison of Learning Effectiveness in Face-to-face versus Blended Learning of TOEIC. Journal of Digital Convergence, 13(10), 517-525.
Cummings, M. E. (2015). The mate choice mind: studying mate preference, aversion and social cognition in the female poeciliid brain. Animal Behaviour, 103, 249-258.
de Jong, F., Kollöffel, B., van der Meijden, H., Staarman, J. K., & Janssen, J. (2005). Regulative processes in individual, 3D and computer supported cooperative learning contexts. Computers in Human Behavior, 21(4), 645-670.
Dziuban, C., Hartman, J., Moskal, P., Sorg, S., & Truman, B. (2004). Three ALN modalities: An institutional perspective. Elements of quality online education: Into the mainstream, 5, 127-148.
Ali, M. F., Joyes, G., & Ellison, L. (2014). Building effective small-group team working skill through blended learning at Malaysia Tertiary Institution. Procedia-social and behavioral sciences, 112, 997-1009.
Gabrielle, D. (2003). The effects of technology-mediated instructional strategies on motivation, performance, and self-directed learning. In EdMedia+ Innovate Learning (pp. 2568-2575). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Grabinger, S., Aplin, C., & Ponnappa-Brenner, G. (2007). Instructional Design for Sociocultural Learning Environments. E-Journal of Instructional Science and Technology, 10(1), n1.
Garrison, D. R., & Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. San Francisco: Jossey-Bass, John Wiley & Sons, Inc.
Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. In C. J. Bonk and C. R. Graham (Eds.), Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs. San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing.
Güler, B. & ŞAHİN (2015). The Effect of Blended Learning Method on Preservice Elementary Science Teachers' Attitudes toward Technology, Self-Regulation and Science Process Skills, Electronic Journal of Science and Mathematics Education 9(1), 108-127.
Horton, W. (2006). E-learning by design. USA: Pfeiffer.
Hsu L.L. (2011). Blended learning in ethics education: a survey of nursing students. Nurs Ethics, 18(3), 418–430.
Jonassen, D.H. (1992). Evaluating Constructivistic Learning. In Duffy, T.M. & Jonassen, D.H. (Eds.) Constructivism and the Technology of Instruction: A conversation Associates. Originally in Educational Technology, 31(9).
Kmasy M. (2016). Comparing the effectiveness of educating through the social networks and face-to-face method on learning and retention of pre-university student in science course social in khorramdarreh city. A dissertation, University of Allameh Tabataba.
Kutnick, P., Ota, C., & Berdondini, L. (2008). Improving the effects of group working in classrooms with young school-aged children: Facilitating attainment, interaction and classroom activity. Learning and Instruction, 18(1), 83-95.
Kozma, R. (2003). Connection with the twenty-first century: technology in support of education reform. In c. Dede (ed.), Technology and Learning. Washington, DC: American Society for Curriculum Development.
Laurillard, D. (1993). Rethinking university teaching: A framework for the effective use of educational technology, New York, published by Rutledge.
Liccardi, I., Ounnas, A., Pau, R., Massey, E., Kinnunen, P., Lewthwaite, S. ... & Sarkar, C. (2007). The role of social networks in students' learning experiences. ACM Sigcse Bulletin, 39(4), 224-237.
Lee, J. K. (2008). The effects of self-regulated learning strategies and system satisfaction regarding learner performance. Information and Management, 40, 133-146.
Lim, D. H. (2002), perceived differences between classroom and distance education. Journal of Educational Technology, 3(1).
Lim, D. H. & Kim, H. J. (2003). Motivation and learner characteristics affecting online learning application. Journal of Educational Technology, 31(4), 423-439.
Lyn, J., Choy, F., & Quek, C. L. (2016). Modelling relationships between students’ academic achievement and community of inquiry in an online learning environment for a blended course. Australasian Journal of Educational Technology, 32(4), 106–124.
Melton, B. F., Graf, H., & Chopak-Foss, J. (2009). Achievement and satisfaction in blended learning versus traditional general health course designs. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(1), 1-10.
McCutcheon, K., Lohan, M. Traynor, M. & Martin, D. (2015). A systematic review evaluating the impact of online or blended learning vs. face to face learning of clinical skills in undergraduate nurse education. Journal of advanced nursing, 71(2), 255-270.
Olelewe, C. J., & Agomuo, E. E. (2016). Effects of b-learning and F2F learning environments on students’ achievement in QBASIC programming. Computers & Education, 103, 76–86.
Picciano, A. G., & Seaman, J. (2007). K-12 online learning: A survey of US school district administrators. Sloan Consortium. PO Box 1238, Newburyport, MA 01950.
Pintrich, P.R., & DeGroot, E.V. (1990). Motivational andself-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
Ponnudurai, P. (2014). Facebook: A shift from social to academia. Social and Behavioral Sciences, 122-129.
Russell, T. L. (2001). The no significant difference phenomenon: A comparative research annotated bibliography on technology for distance education. AL: International Distance Education Certification Center.
Saeed Pour, M. (2010). Effects of a blended learning and traditional teaching on self-regulation and creative thinking of students of nursing and midwifery. Master's Thesis, Allameh Tabatabaei University. (In Persian).
Sharpe, R., Benfield, G., Roberts, G., & Francis, R. (2006). The undergraduate experience of blended e-learning: a review of UK literature and practice. The Higher Education Academy, 1-103.
Smith, L., & Laurd, L. (2010). Exploring the advantages of blended instruction at community and technical schools. Journal of Online Learning and Teaching, 6(2), 508-515.
Szeto, E. (2014). A comparison of online/face-to-face students’ and instructor’s experiences: examining blended synchronous learning effects, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 4250–4254.
Tadeu, P., & Joana, L. (2014). Social network in education: a mathematical pilot test, Social and Behavioral Sciences, 2409-2418.
Thai, T. N. T., Wever, B. De, & Valcke, M. (2015). Impact of different blends of learning on students’ performance in higher education. Proceedings of the European Conference on R-Learning (Ecel 2015), (2012), 1–10.
Tinnerman LS. (2006). A comparative study between traditional and distance education instructional environment involving two graduate level learning disabilities class. Int J Instruct Technol Dis Learn, 3(4), 31-42.
Tonta, Y. (2009). Digital natives, social networks and the future of libraries. Turk Kutuphaneciligi, 742-768.
Tracy P, Alloway J, Horton RG, Alloway C, Dawson G. (2013). Social networking sites and cognitive abilities: Do they make you smarter? Computers & Education, 63, 10-16.
Tseng, H., & Walsh, E. J. (2016). Blended vs. traditional course delivery: Comparing students’ motivation, learning outcomes, and preferences. Quarterly Review of Distance Education, 17(1), 43–52.
Uz, R., & Uzun, A. (2018). The influence of blended learning environment on self-regulated and self-directed learning skills of learners. European Journal of Educational Research, 7 (4), 877-886.
Viktorija Sulcic & Dusan Lesjak. (2007). "Experience of Using the E-Classroom in Tertiary Education," Management, University of Primorska, Faculty of Management Koper, 2(1), 51-63.
Wang, Q., & Woo, H. (2008). New Educational Technology. New York: Nova Science Publishers, 183-199.
Wieling, M. B., & Hofman, W. H. A. (2010). The impact of online video lecture recordings and automated feedback on student performance. Computers and Education, 54(4), 992–998.
Whipp, J. L., & Chiarelli, S. (2004). Self-regulation in a web-based course: A case study. Educational Technology Research and Development, 52(4), 5.
Yapici, I. & Akbayin, H. (2012). The effect of blended learning model on high school students’ biology achievement and on their attitudes towards the internet. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11 (2), 228-237.