ثمره، سولماز و خضریمقدم، نوشیروان (1394). رابطۀ بین اهداف پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی؛ نقش میانجی درگیری تحصیلی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(1)، 20-18.
جباریانگرو، مرتضی، خسروی، معصومه و محمدیفر، محمدعلی (1395). اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 22، 151-138.
خسروجردی، راضیه، حجازی، الهه و محسنی، نیکچهره (1391). مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی براساس سبکهای هویت، اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی. پژوهشنامه تربیتی، 30، 27-1.
رادمهر، فرناز و کرمی، جهانگیر (1398). بررسی نقش تحمل ابهام و شکفتگی در پیشبینی درگیری تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15 (52)، 216-203.
ربیع، مرضیه و زنده دل، احمد (1393). الگوی ساختاری روابط بین ارزش تکلیف، خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایه هفتم: نقش واسطهای اهداف پیشرفت. سومین همایش ملی سلامت روان و تندرستی. قوچان، ایران.
رستگار، احمد (1396). ارائه مدل علّی روابط نیاز به شناخت و درگیری شناختی با نقش واسطهای اهداف پیشرفت و هیجانات تحصیلی. دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 6 (1)، 26-8.
سانتراک، جان دبلیو (1397). زمینه روانشناسی (چاپ دهم)، ترجمه مهرداد فیروزبخت. نشر رسا.
یوسفوند، مهدی، صرامی، غلامرضا، کدیور، پروین و عشرتیفر، عدنان (1393). تأثیر بازخورد معلم (کلامی و نوشتاری) بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانشآموزان دورۀ راهنمایی. اندیشههای نوین تربیتی، 10 (1)، 72-49.
Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of educational psychology, 84, 261-271.
Burnett, P. C. (2002). Teacher pride and feedback in student’s perceptions of the classroom environment. Educational Psychology, 22(1),5-16.
Burnett, P. C. (2003). The impact of teacher feedback on student self-talk and self-concept in reading and mathematics. The Journal of Classroom Interaction, 38, 11-16.
Covington, M.V. (1992). Making the grade: A self-worth perspective on motivation and school reform. Cambridge: Cambridge University Press.
Dweck, C. S. (1999). Motivational processes affecting learning. American Psychologist, 41, 1040-1048.
Dweck, C. S., & Leggett, E. L. (1988). A social cognitive approach to motivation and personality, psychological Review, 95(2), 256-273.
Elliot, A. (1999). Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational psychologist, 34, 169-190.
Elliot, A., & church, M. (1997). A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation. Journal of personality and social psychology, 72, 218-232.
Hardy, J. (2006). Speaking clearly: A critical review of the self-talk literature. Psychology of sport and exercise, 7, 81-97.
Hatzigeorgiadis, A., Zourbanos, N., Mpoumpaki, S., & Theodorakis, Y. (2009). Mechanisms underlying the self-talk–performance relationship: The effects of motivational self-talk on self-confidence and anxiety. Psychology of Sport and Exercise, 10, 186-192.
Kozulin, A. (2012). Thought and language. London: MIT Press Cambridge.
McCann, E. J., & Garcia, T. (1999). Maintaining motivation and regulating emotion: Measuring individual differences in academic volitional strategies. Learning and Individual Differences, 11, 259–279.
Midgley, C., Maehr, M.L., Hruda, L.Z., Anderman, E., Anderman, L., Freeman, K.E., Gheen, M., Kaplan, A., Kumar, R., Middleton, M.J., Nelson, J., Roeser, R., & Urdan, T. (2000). Manual for the Patterns of Adaptive Learning Scales.University of Michigan.
Mitrovica, A., Ohlsson, S., and Barrowa, K. D. (2013). The effect of positive feedback in constraint-based intelligent tutoring system. Computers & Education, 60, 246-272.
Roebken, H. (2007). The Influence of Goal Orientation on Student Satisfaction, academic Engagement and Achievement. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 5(13), 679-704.
Schaufeli, W. B., Martinez, I. B., Pinto, A. M., Salanova, M., & Bakker, A. B. (2002). Burnout and engagement in university students: A cross national study. Journal of Cross-Cultural Psychology, 33, 464.
Schlechty, P.C. (2005). Creating great schools: six critical systems at the heart of educational innovation. Sanfrancisco: John wiley and Sons.
Skinner, E. A., Kindermann, T. A., Connell, J. P., & Wellborn, J. G. (2009). Engagement as an organizational construct in the dynamics of motivational development. In K. Wentzel, & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation in school (pp. 223–245). Malwah, NJ: Erlbaum.
Upadyaya, K., & Salmela-Aro, K. (2013). Development of school engagement in association with academic success and well-being in varying social contexts: A review of empirical research. European Psychologist, 18(2), 136-147.
Van der Lans, R.M., Van de Grift, J.C. M. & Van Veen, K. (2018). Developing an Instrument for Teacher Feedback: Using the Rasch Model to Explore Teachers' Development of Effective Teaching Strategies and Behaviors. The Journal of Experimental Education, 86, 2, 247-264.
Wang, C., Shim, S., & Wolters, Ch. (2017). Achievement Goals, Motivational Self-Talk, And Academic Engagement among Chinese Students. Educational Research Institute, 18, 295-307.
Wolters, A., Pintrich, P.R., & Karabenick, S.A. (2003). Assessing Academic Self-Regulated Learning. Educational Psychologist, 38, 189-205.
Wolters, C., & Benzon, M. (2013). Assessing and predicting college students’ use of strategies for the self-regulation of motivation. The Journal of Experimental Education, 81, 199–221.
Wolters, C., & Rosenthal, H. (2000). The relation between students' motivational beliefs and attitudes and their use of motivational regulation strategies. International Journal of Educational Research, 33,801-820.
Wu, Z. (2019). Academic Motivation, Engagement, and Achievement among College Students.
College Student Journal, 53 (1), 99-112.