دالهیان، حسین، کوهی، داریوش، سلیمی، علی، میرزایی، شهین. (1391). بررسی تأثیر روش تمرکز گرایی و سکوسازی بر میزان یادگیری اتفاقی دانشآموزان. نشریه علوم اجتماعی و رفتاری، 46(1)، 671-663.
جوزایی، علی و ساعدیپور، سعید. (1392). مقایسه روش تدریس سنتی و سکوسازی در افزایش میزان انگیزش تحصیلی دانشآموزان درس زبان انگلیسی. نشریه توسعه تحقیق در یرنبمه ریزی درسی، 10(36)، 86-79.
حاجی اربابی، علی. (1384). بررسی تأثیر روش سکوسازی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه چهارم شهر مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
حقانی، فرزاد، همدانی، زهرا و لیاقتدار، مهدی. (1390). تأثیر روش تدریس مشارکتی و روش سخنرانی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. نشریه برنامه ریزی درسی، 30(4)، 30-3.
سیف، علیاکبر. (1388). روانشناسی تربیتی نوین(ویرایش ششم)، تهران: انتشارات دوران.
محسنپور، محمد، حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا. (1385). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت و راهبردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضیات. نشریه نوآوریهای آموزشی، 5(16)، 34-9.
هاشمی شیخ شبان، علی. (1390). ارتباط بین پیشبینی کنندههای مهم خودناتوانسازی تحصیلی و تابآوری تحصیلی و تأثیر این عوامل بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر اهواز، پایان نامه دانشگاه شهید چمران اهواز.
Ausubel, D.P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rienhart and Winston.
Barbeau, E. B., Chai, X. J., Chen, J. K., Soles, J., Berken, J., Baum, S., Watkins, K. E., & Klein, D. (2016).
The role of the left inferior parietal lobule in second language learning: An intensive language training fMRI study. Neuropsychologia, In Press, Corrected Proof, Available online .
Beale, I. L. (2005). Scaffolding and integrated assessment in computer assisted learning (CAL) for children with learning disabilities. Australian Journal of Educational Technology, 21(2): 173-191.
Beck, E. C. (2008). Understanding Educational Change: A System Model Approach. Second North American Conference on the Learning Paradigm, 47(12): 109-114.
Benard, B. (1998). Fostering resiliency in kids: Protective factors in the family, school and community. National Resilience Resource Center. Retrived from internet:
www.cce.umn.edu/nrrc.
Gutman, T. M. Shean, F.T (2012). Increasing Resilience in Adolescent Nursing Students. Unpublished Doctoral dissertation. The University of Tennessee, Knoxville.
Hall, R. H. & O'Donnell, A. M. (1996). Cognitive and Affective Outcomes of Learning from Knowledge Maps. Contemporary Psychologist, 21(4): 94-101.
Hoffmann, H., & Fisher, K.(2010). The Impact of Graphic Organizer and Metacognitive Monitoring Instruction on Expository Science Text Comprehension in Fifth Grade Students. Doctoral dissertation, Raleigh, North Carolina.
Hudson, S., & Fred, N .K. (2009).Using advance organizer to enhance students motivation in learning biology.Eurasia Journal of Mathematics, Science, Technology Education,5(18):413-420.
Karen, T. (2009). Optimizing ICT Effectiveness in Instruction and Learning Multilevel Transformation Theory and a Pilot Project in Secondary Education, Journal of Computers & Education, 16(1): 24-55
Larkin, M. (2002). Using scaffolding instruction to optimize learning. The ERIC cleaning house on disabled and gifted education Press.
Lee, Y., & Nelson, D. W. (2005). Viewing or Visualizing-Which Concept Map Strategy Works Best on Problem-solving Performance? British Journal of Educational Technology, 36(8): 193-203.
Lin, h. & chen, t. (2006). Decreasing cognitive load for novice EFL Learners. Kum shan
university.
Martine, V. C. (2003). .Academi resilius Goal theory, motivation, and school achievement: An Integrative Review. Annual Review.
Mayer, R. E. (2009). Learning and instruction (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ:
Pearson.
McCrudden, M. T., Schraw, G., Lehman, S., & Poliquin, A. (2007). The effect of causal diagrams on text learning. Contemporary Educational Psychology, 32(3), 367-388.
Mesrabadi, J., Hsininasb, SD., Fthiazar, A., & Moghaddam, M. (2007). The effectiveness of teaching strategies Learning concept mapping returns cognitive - emotional learning biology lesson Journal Psychology, University of Tabriz, 2 (8), 109-132. (persian).
Ostovar, N., Gholamazad, S., & Mesrabadi, J. (2012). Influence students' training segmentation method Development groups on measures of cognitive, metacognitive and emotional learning mathematics, Journal, Educational Innovations, 41(5):50-29. (persian).
Rahimi, A., & Ghanbari, N. (1389). The Impact of Teachers' Scaffolding on Iranian High School Students' Reading Comprehension. Journal of Social and Behavioral Sciences, 28(5): 1072-1075.(persian)
Richardson, S. T. (1990). Adolescents Resilience, family adversity and wellbeing among Hawaiian and non Hawaiian adolescents. International Journal of Social Psychiatry, 52(291): 859-867.
Royanto, L. R. (2012). The Effect of An Intervention Program Based on Scaffolding to Improve Metacognitive Strategies in Reading: A Study of Year 3 Elementary School Students in Jakarta. Journal of Social and Behavioral Sciences, 69(10): 1601–1609.
Samoelz, Y. (2004). Qualification Questionnaire resiliency. Journal of Psychiatry, 18(3):254-263.
Slavin, R. E. (2006). Educational psychology: Theory and practice (8th Ed.). New York: Pearson.
Snowman, A., McCawn, F., & Biehler, S. (2009). Psychology applied to teaching. Wadsworth Cengage Learning Press.
Stull, A. T., & Mayer, R. E. (2007). Learning by doing versus learning by viewing: Three experimental comparisons of learner-generated versus author-provided graphic organizers. Journal of Educational Psychology, 99(4): 808-820.