الهی، طاهره، آزاد فلاح، پرویز و رسولزاده طباطبایی، سید کاظم (1383). رابطه سبکهای یادگیری وابسته/ نابسته به زمینه و پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی. مجله روانشناسی. دوره 8، شماره 1. 36-22.
امامیپور، سوزان و شمس اسفندآباد، حسن (1386). سبکهای یادگیری و شناختی. تهران: انتشارات رسش.
بختیار نصرآبادی، حسنعلی، موسوی، ستاره و کاوه فارسان، ذبیحالله (1392). نقش نگرش تفکر انتقادی و سبکهای شناختی یادگیری در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 12، شماره 4. 296-285.
حسینی لرگانی، مریم (1377). مقایسه بین سبکهای یادگیری دانشجویان سه رشته پزشکی، فنی- مهندسی و علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
حسینی لرگانی، مریم و سیف، علیاکبر (1380). مقایسه سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت، مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره (7)، شماره 19. 114-93.
دلاور، علی (1385). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات ویرایش.
سلیماننژاد، اکبر و حسینینسب، داوود (1391). تأثیر تعاملی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و سبکهای شناختی دانشآموزان بر عملکرد حل مسأله ریاضی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، دوره 4، شماره 2. ص. 115- 81.
سیف، علیاکبر (1389). روانشناسی پرورشی نوین؛ روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: نشر دوران.
غیبی، معصومه، عارفی، محبوبه و دانش، عصمت (1391). رابطة سبکهای یادگیری و خودکارآمدی دانشجویان گروههای تحصیلی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 6، شماره 1. 69-53.
قاسمیپور، مرضیه (1389). بررسی شیوههای گسترش و تقویت روحیه پژوهشگری در بین دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان نورآباد ممسنی در سال 89-88. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدشریفی، زهرا (1392). بررسی روحیه پژوهشی و عوامل درون مدرسهای مؤثر بر آن در دانشآموزان مقطع ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
مهری نژاد، ابوالقاسم (1384). بررسی راهبرد ایجاد روحیه پژوهشی در دانشآموزان از طریق ایجاد برنامه درسی. تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش.
همایونی، علیرضا و عبدالهی، محمدحسین (1382). بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی دانشآموزان. مجله روانشناسی. دوره 7، شماره 26. ص. 197- 179.
Anderson, J. & Adams, M. (1992). Acknowledging the Learning Styles of Divers Student Population: Implication for Instructional Design. New Direction for Teaching and Learning, 1992(49). 19-33.
Demirbas, O. & Demirkan, H. (2007). Learning Style of Design Students and Relationship of Academic Performance and Gender in Design Education. Journal of Learning and Instruction, 17(3), 345-359.
Dermitzaki, I., Leondari, A., & Goudas, M. (2009). Relation between Young Students' Strategic Behaviours, Domain-Specific Selfconcept, and Performance in a Problem Solving Situation. Learning and Instruction, 19(2), 144-157.
Direito, I., Pereira, A., & Duarte, A. (2012). Engineering Undergraduates’ Perceptions of Soft Skills: Relations with Self-Efficacy and Learning Styles. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 55, 843-851.
Entwistle, N. & Peterson, E. R. (2004). Learning Styles and Approaches to Studying. Encyclopedia of Applied Psychology, Vol. 41(6), pp. 537-542.
Felder, R. M. & Silverman, L. K. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. International Journal of Engineering education, 78(7), 674-681.
Fisher, A. (2001).
Critical Thinking: An introduction. Cambridge: Cambridge university press.
www.combridge.Org.
Hill, K. Y. (1998). The Effects of Instructional Methodology and Learning Style on Problem Solving. Doctoral Dissertation, University of New Orleans.
Guven, M. & Kurum, D. (2008). The Relationship between Teacher Candidates’ Learning Styles and Critical Thinking Dispositions. Elementary Education Online, 7(1), 53-70.
Gyeong, J. A. & Myung, S. Y. (2008). Critical Thinking and Learning Styles of Nursing Students at the Baccalaureate Nursing Program in Korea. Contemporary Nurse, 29(1), 100-109.
Kolb, A. Y. & Kolb, D. A. (2005). Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education. Academy of Management Learning & Education, 4(2), 193-212.
Kolb, D. A. (1985). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall.
Kozhevnikov, M. (2007). Cognitive Style in the Context of Modern Psychology. Towards an Integrated Framework of Cognitive Style. Psychological Bulletin, 133(3), 464-481.
Sharp, J. E. (2001). Teaching Teamwork Communication with Kolb Learning Style Inventory. 31st ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. Reno, NY.
Suliman, W. A. (2006). Critical Thinking and Learning Styles of Students in Conventional and Accelerated Programmes. International nursing review, 53(1), 73-79.
Sunday A., Babajide, V., & Amusa, J. (2013). The Relationship among Teachers’ Problem Solving Abilities, Students’ Learning Styles and Students’ Academic Achievement in Physics. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(4), 654-660.
Uchenna, U. & Sunday, A. A. (2011). The Relationship among Teachers’ Problem Solving Abilities, Student’s Learning Styles and Students’ Achievement in Biology. International Journal of Educational Research and Technology, 2(1), 82-87.
Yogaraj, T. & Selvaraju, R. (2014). A Gender-Wise Analysis on Metacognition and Learning Styles on Problem Solving Skill of B. Ed Trainees. Indian journal of research, 3(11), 1-2.
Zanich, M. L. (1991). Kolb Learning Style Inventory. Learning Style/Teaching Styles Unpublished Manus Cript. Indiana University of Pennsylvania, Teaching Excellence Center, Indiana, PA. 226-230.