الف. فارسی
اصغرپور، محمدجواد. (1395). تصمیمگیری چند معیاره. تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
جویس، بروس؛ ویل، مارشال و کالهون، امیلی. (2004/1391). الگوهای تدریس. ترجمه: محمدرضا بهرنگی. تهران: کمال تربیت، صص. 29-27.
خادمی، یوسف و ستاری، صدرالدین. (1400). ارزیابی و اولویتبندی انواع تعامل و مشارکت در محیط یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسلهمراتبی(AHP). فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(43)، 107-87.
رضوی، سید عباس؛ منصوری، احمد و شاهی، سکینه. (1396). وضعیت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند ابتدایی شهر شوش. نشریه علوم تربیتی، 24(2)، 150-129.
رهنورد، فرجاله و باقریگله، فاطمه. (1397). تاثیر تسهیم دانش، تمایل به یادگیری و فناوری اطلاعات بر فراموشی سازمانی هدفمند با مطالعه نقش تعدیلگر عدالت سازمانی اداراک شده. فصلنامه علمی ــپژوهشی چشم انداز مدیریت دولتی، 33، 154-129.
رئیسدانا، فرخلقاء. (1395).سودمندی تکنولوژی در تغییر و تحول تعلیم و تربیت. ماهنامه تکنولوژی آموزشی، 25(7)، 4-2.
سرچهانی، زهرا؛ نصیری ولیکبنی، فخرالسادات؛ اردلان، محمدرضا و سرچهانی، مجتبی. (1397). بررسی مدل پذیرش و به کارگیری فناوری اطلاعات در اداره کل آموزشوپرورش فارس. فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(2)، 180-165.
شاهعلیزاده، محمد. (1393). یاددهی و یادگیری اثربخش. رشد تکنولوژی آموزشی، 30(1)، 42-38.
شیوهنامة هوشمندسازی مدارس. (1390). مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزشوپرورش.
قدسیپور، حسن. (1396). مباحثی در تصمیمگیری چند معیاره. تهران: انتشارات دانشگاه امیرکبیر .
قلیپور، رحمتاله و غلامپور آهنگر، ابراهیم. ( 1389) فرآیند سیاستگذاری عمومی در ایران. تهران: مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات، 28322-28320.
غزنوی، محمدرضا؛ داییزاده، حسین؛ فلاح، وحید و اللهی، ذبیحاله. (1398). هوشمندسازی از نظریه تا عمل. دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(37)، 84-69.
لطفی، حسین؛ پاشا، رضا؛ پژومان، مجید و صادقی، عباس. (1396) نقش الگوی TPACK در طراحی آموزشی محیط یادگیری الکترونیکی. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(1 و 2)، 129-117.
محسنپور، محدثه. (1394). ارزیابی دادههای کیفی. بیهق، 16(2)، 55-50.
مرادی، محمود؛ دلیلیان، خاتون و خداشناس، حمیده. (1395). شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان. فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(24)، 114-93.
مهدیزاده، حسین و عزیزی، مریم. (۱۳۹۸). ارزیابی میزان تحقق اهداف طرح هوشمندسازی مدارس، شناسایی چالشها و موانع پیش روی این مدارس- مطالعه موردی شهر ایلام. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، ۹(۵)، 138-121.
ب. انگلیسی
Datt, G., & Tewari, N. (2021). An investigation of ground barriers and teachers’ attitude towards technology-enabled education in schools. In communication and intelligent systems (pp. 617-627). Springer, Singapore.
Huang, F., Teo, T., & Zhou, M. (2020). Chinese students’ intentions to use the internet-based technology for learning. Educational Technology Research and Development,
6(1), 575-591.
Jang, M., Aavakare, M., Nikou, S., & Kim, S. (2021). The impact of literacy on intention to use digital technology for learning: A comparative study of Korea and Finland. Telecommunications Policy, 102154.
Serezhkina, A. (2021). Digital skills of teachers. In E3S Web of Conferences (Vol. 258, p. 07083). EDP Sciences.
Sivagami, A., & Samundeeswari, R. (2015). A study on use of information communication technology in higher education in Thanjavur district. International Journal of Management, 1(6), 418-426.
Top, E., Baser, D., Akkus, R., Akayoglu, S., & Gurer, M. D. (2021). Secondary school teachers’ preferences in the process of individual technology mentoring. Computers & Education, 160, 104030.
Wang, X., & Dostal, J. (2017). An analysis of the integration of ICT in education from the perspective of teachers’ attitudes. Proceedings of EDULEARN17Conference 3rd-5th, Barcelona, Spain.
.