جرجانی، عبدالرحمن (1387). خلاقیت در آموزش و پرورش (تهدیدها، فرصتها و ارائه راهحلهای پیشنهادی). ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، 33، 58-61.
جنکل، هانس ون (1376). دانشگاه 2050، سازمانی برای پرورش خلاقیت و نوآوری. مجله رهیافت، 16، 97-107.
حسینی، افضل السادات (1385). الگوی رشد خلاقیت و کارایی آن در ایجاد مهارت تدریس. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 5 (15)، 171-201.
حسینی، افضل السادات (1386). بررسی تأثیر برنامه آموزش خلاقیت معلمان بر خلاقیت پیشرفت تحصیلی و خود پنداره دانشآموزان. فصلنامه نوآوری های آموزش، 6 (32)، 148-167.
ذکریایی، منیژه؛ سیف نراقی، مریم؛ شریعتمداری، علی و نادری، عزت اله (1387). بررسی اجرای برنامه درسی با بهرهگیری از قصهگویی و نمایش (خلاق) بر خلاقیت و یادگیری دانشآموزان دختر پایه چهارم مقطع ابتدایی منطقه پنج شهر تهران. پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد بجنورد، 4 (16)، 19-52.
رجبی باغدار، احمد؛ مهرام، بهروز؛کارشکی، حسین و کرمی، مرتضی (1394). جایگاه پرورش خلاقیت در برنامة درسی قصد شده آموزش و پرورش دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران: هستها و بایدها. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 22، 71-94.
سید عامری، میر حسین. (1380). بررسی تأثیر بازیهای پرورشی در میزان رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی استان آذربایجان غربی. فصلنامه المپیک، 9، 1 و 2 (پیاپی 19)، 74-84.
شهر آرای، مهرناز (1375). آموزش و پرورش مطلوب در آستانه سده بیست و یکم. پژوهشهای تربیتی، 4، (3 و 4)، 112-128.
قاسم زاده، حسن (1375). برنامهریزی آموزشی جهت تفکر و یادگیری خلاق. فصلنامه پژوهشهای مهندسی، 3 و 4، 8-34.
منطقی، مرتضی (1391). بررسی تأثیر آموزش خلاقیت بر دانشآموزان پیش دبستانی و دبستانی. پژوهشهای برنامة درسی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، 2(1)، 1-28.
مهدوی نژاد، غلامحسین؛ مهدوی نژاد، محمدجواد؛ سیلوایه، سونیا (1392). تأثیر محیط هنرى بر خلاقیت دانشآموزان، فصلنامه نوآوریهای آمـوزشـی، 12، (48)، 127-140.
Abraham, A. (2016). Gender and creativity: an overview of psychological and neuroscientific literature. Brain Imaging Behavior, 10(2), 609-618.
doi: 10.1007/s11682-015-9410-8.
Amabile, T. M. (1982). Social psychology of creativity: A consensual assessment technique. Journal of Personality and Social Psychology, 43(5), 997-1013.
Amabile, T. M. (1988). A model of creativity and innovation in organizations. In B. M. Staw & L. L. Cummings (Eds.), Research in Organizational Behavior (pp. 123-167). Greenwich, CT: JAI Press.
Ary, D., Jacobs, L.C., Razavieh, A., & Sorensen, C.K (2009). Introduction to Research in Education. (9th Ed) Wadsworth: London.
Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. Longman Pearson.
de Bono, E. (1986). Ideas about thinking: Excerpts from Edward de Bono's “letter to thinkers”. Journal of Product Innovation Management, 3(1), 57-62.
Guliford. J. P. (1967). The nature of human intelligence. Mc Grahill. New York NY.
Hmelo-Silver, Cindy E. (2004). Problem-Based Learning: What and How Do Students Learn? Educational Psychology Review, 16(3), 235-266.
Karwowski, M. & Soszynski, M. (2008). How to develop creative imagination? Assumptions, aims and effectiveness of role-play training in creativity (RPTC). Thinking Skills and Creativity, 3, 163-171.
Mellou, E. (1996). Can creativity be nurturned in young children? Early Child Development and Care. 119, 119-130.
Pardo, B (2002). Effects of a teacher training works shop or creativity. Cognitional school achievement. High Ability Studies, 13(1), 47-58.
Reber, A. S. (1993). Implicit learning and tacit knowledge: An essay on the cognitive unconscious. New York, NY: Oxford University Press.
Renzulli, J. (1994). Through the pursit of ideal act of learning gifted child. Gifted Child Quarterly 36(4), 9-22.
Schmidt, R. (2010). Attention, awareness, and individual differences in language learning. In W. M. Chan, S. Chi, K. N. Cin, J. Istanto, M. Nagami, J. W. Sew, T. Suthiwan, & I. Walker, Proceedings of CLaSIC 2010 (pp. 721-737), Singapore, December 2-4. Singapore: National University of Singapore, Centre for Language Studies.
Storch, N. (2002). Patterns of interaction in ESL pair work. Language Learning, 52, 119–158.
Strenberg, R. J & William, W. M. (1997). How to develop student creativity? Virginia: ASCD Press.
Sternberg, R., & Kaufman, J. (1998). Human Abilities. Annual Review of Psychology, 49, 479-502. http://dx.doi.org/10.1146/annurev.psych.49.1.479.
Tekin, M. & Gullu, M. (2010). Examined of creativity level of primary school student who make sports and do not make sports. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3351-3357.
Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. San Rafael, CA:
Tirado, F., & Gálvez, A. (2007). Positioning theory and discourse analysis: Some tools for social interaction analysis. Forum: Qualitative Social Research, 8(2). Art. 31. Retrieved from http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0702317
Torrance, E. P. & Goff, K (1990). Fostering academic creativity in gifted students. Eeic EC Digest, U.S.A. Retrieved from: http://www.kidsource.com/kidsource/content/academic_creativity.html
Torrance, E. P. (1992). Torrance test of creation thinking streamlined scoring guide. Scholastic testing. U.S.A.