الف. فارسی
احمدلو، لیلا (1389). طراحی سلسله مراتبی قطعات آموزشی برای محیط یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل ساختاری دانش یادگیرنده. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
امینیفر، الهه؛ صالحصدقپور، بهرام و صباغزاده فیروزآبادی، زهرا (1390). مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی. مجلهی مدلسازی پیشرفته ریاضی، 1(1)، 96-79.
ایرانمنش، علی؛ جمالی، محسن؛ ربیعی، حمیدرضا؛ ریحانی، ابراهیم؛ شاهورانی، احمد؛ و عالمیان، وحید (1390). ریاضیات دوم دبیرستان. چاپ سوم. تهران: نشر کتابهای درسی ایران.
سراجی، فرهاد؛ عطاران، محمد؛ و علیعسگری، مجید (1387). ویژگیهای طرح برنامهی درسی دانشگاههای مجازی ایران و مقایسه آن با الگوی راهنمای طراحی برنامهی درسی دانشگاه مجازی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 50،
118-97.
شوماخر، ای. و لومکس، جی. (1388). مقدمهای بر مدلسازی معادلات ساختاری (با کاربرد برنامههای LISREL، AMOS و (EQS. ترجمهی وحید قاسمی، تهران: جامعهشناسان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی: 2004).
عقیلی، نرگس (1389). مدلیابی شبکه دانش یادگیرنده در بحث معادلات دیفرانسیل همگن مرتبه دوم. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
علمالهدایی، سیدحسن (1381). رویکردهای نوین در آموزش ریاضی. چاپ اول. تهران: شیوه.
قراگزلو، جلیلاله (1380). مثلثات پایه. تهران: موسسه فرهنگی فاطمی.
نصیری، محمود (1389). آموزش مفهومی ریاضیات 2 سال دوم. چاپ اول. تهران: پیشروان.
ب. انگلیسی
Aminifar, E., Aqili, N., & Zaeembashi, A. (2012). The structural relationships between conceptual and procedural knowledge in differential equations. Quarterly Journal of Research on Issues of Education, 28, 5-24.
Byrne, B. M.)2001). Structural equation modeling with Amos: Basic concepts, applications, and programming. Mahwah, New Jersey: Erlbaum.
Fukuda, C., & Kakihana, K. (2004). An integrated learning environment for developing function sense: From velocity to first steps in calculus using spreadsheets. Proceedings of the 37th Conference of Japan Society of Mathematics Education, 517-522.
Gur, H. (2009). Trigonometry learning. New horizons in Education, 57(1), 67-90.
Hiebert, J., & Wearne, D. (2003). Developing understanding through problem solving. In H. L. Schoen (Ed.), Teaching Mathematics through Problem Solving: Grades 6-12. Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics.
Kardan, A., & Kardan, S. (2008). Learning object tendency: a new concept for adaptive learning improvement, Proceeding of International Conference on Virtual Learning, Bucurest, Romania. In R. Dienstbier (Ed.), Nebraska Symposium on Motivation, 38, 237-246.
Kiat Ng, B., & Hu, C. (2006). Use web-based simulation to learn trigonometric curves. Faculty of Education and Social Work, Education Building, A35, University of Sydney, NSW 2006, Australia.
Moore, K., & Stacey, K. (1996) Trigonometry: Comparing ratio and unit circle methods, In P. Clarkson (Ed.) Technology in mathematics education: Proceedings of the Nineteenth Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia, Melbourne: Mathematics Education Research Group of Australasia, 322-329
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
Orhun, N. (2004). Students’ mistakes and misconceptions on teaching of trigonometry. International Conference on New Ideas in Mathematics Education, Palm Cove: Australia.
Skemp, R. R. (1976). Relational understanding and instrumental understanding. Mathematics teaching, 77, 20-26.
Steckroth, J. J. (2007). Technology–enhanced mathematics instruction: Effects of visualization on student understanding of trigonometry. Ph.D. Thesis, University of Virginia.