پژوهش حاضر در قالب یک طرح شبه آزمایشی به ارزشیابی اثربخشی ناشی از کاربست الگوی طراحی اصول اولیهی آموزش از دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان پرداخته است.جامعهیآماریپژوهششاملکلیهمعلمانشرکتکنندهدربرنامهآموزشیارزشیابیتوصیفیبودکهاز بین آنها دوگروهازشرکت کنندگان به تعداد 75 نفر به صورت در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه جهت سنجش نگرش و رضایت فراگیران و یک آزمون پیشرفت تحصیلی بهمنظور سنجش میزان یادگیری فراگیران بود. نتایج پژوهش نشان داد که بهکارگیری الگوی طراحی اصول اولیه آموزش در آموزش ضمن خدمت معلمان موجب افزایش اثربخشی این دورههای آموزشی میشود. همچنین در خصوص مولفههای تشکیل دهنده اثربخشی، یعنی رضایت، نگرش و یادگیری، نتایج نشان دهندهی این امر بود که فراگیران در گروه آموزش دیده بر اساس الگوی اصول اولیه آموزش رضایت بیشتر و نگرش مثبتتر نسبت به فراگیران گروه سنتی و موضوعمحور داشتند ولی از لحاظ مولفهی یادگیری تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد.
فیروزی, زهرا, کرمی, مرتضی, سعیدی رضوانی, محمود, & کارشکی, حسین. (1394). بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 7(1), 49-70. doi: 10.22099/jsli.2015.3091
MLA
زهرا فیروزی; مرتضی کرمی; محمود سعیدی رضوانی; حسین کارشکی. "بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان", مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 7, 1, 1394, 49-70. doi: 10.22099/jsli.2015.3091
HARVARD
فیروزی, زهرا, کرمی, مرتضی, سعیدی رضوانی, محمود, کارشکی, حسین. (1394). 'بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان', مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 7(1), pp. 49-70. doi: 10.22099/jsli.2015.3091
VANCOUVER
فیروزی, زهرا, کرمی, مرتضی, سعیدی رضوانی, محمود, کارشکی, حسین. بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 1394; 7(1): 49-70. doi: 10.22099/jsli.2015.3091