هدف اصلی این تحقیق، مطالعهی رابطهی میان ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان بود. به این منظور 287 نفر از استادان دانشکدههای مختلف دانشگاه شهید باهنر با روش نمونهگیری تصادفی- طبقهای انتخاب شدند و ابزارهای اندازهگیری را که شامل پرسشنامهی محققساختهی سنجش کیفیت تدریس، پرسشنامهی ذهنیت فلسفی و پرسشنامهی انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. در این تحقیق، برای مشخص کردن سهم ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی با کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدلسازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافتهها نشان داد که ذهنیت فلسفی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس و انگیزش شغلی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس رابطهی معناداری دارند. همچنین ذهنیت فلسفی با انگیزش شغلی رابطهی مستقیم، مثبت و معناداری دارد و انگیزش شغلی نقش واسطهای معناداری در رابطهی بین ذهنیت فلسفی و کیفیت تدریس دارد. نتایج با توجه به پژوهشهای پیشین به بحث گذاشته شد و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیشتر در این زمینه مطرح گردید.
کوشی, زهرا, اخلاقی, مسعود, سلطانی, اصغر. (1396). ارائهی الگویی ساختاری جهت پیشبینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 9(2), 59-86. doi: 10.22099/jsli.2018.4730
MLA
زهرا کوشی; مسعود اخلاقی; اصغر سلطانی. "ارائهی الگویی ساختاری جهت پیشبینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان". مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 9, 2, 1396, 59-86. doi: 10.22099/jsli.2018.4730
HARVARD
کوشی, زهرا, اخلاقی, مسعود, سلطانی, اصغر. (1396). 'ارائهی الگویی ساختاری جهت پیشبینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان', مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 9(2), pp. 59-86. doi: 10.22099/jsli.2018.4730
VANCOUVER
کوشی, زهرا, اخلاقی, مسعود, سلطانی, اصغر. ارائهی الگویی ساختاری جهت پیشبینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 1396; 9(2): 59-86. doi: 10.22099/jsli.2018.4730