• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله مطالعات آموزش و یادگیری
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
فیضی, ایوب, مصرآبادی, جواد, زوار, تقی. (1393). فراتحلیل اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده های تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 6(2), 1-31. doi: 10.22099/jsli.2015.2959
ایوب فیضی; جواد مصرآبادی; تقی زوار. "فراتحلیل اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده های تحصیلی". مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 6, 2, 1393, 1-31. doi: 10.22099/jsli.2015.2959
فیضی, ایوب, مصرآبادی, جواد, زوار, تقی. (1393). 'فراتحلیل اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده های تحصیلی', مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 6(2), pp. 1-31. doi: 10.22099/jsli.2015.2959
فیضی, ایوب, مصرآبادی, جواد, زوار, تقی. فراتحلیل اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده های تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 1393; 6(2): 1-31. doi: 10.22099/jsli.2015.2959

فراتحلیل اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده های تحصیلی

مقاله 1، دوره 6، شماره 2، پاییز و زمستان 1393، صفحه 1-31  XML اصل مقاله (386 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22099/jsli.2015.2959
نویسندگان
ایوب فیضی 1؛ جواد مصرآبادی2؛ تقی زوار3
1دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
2عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
3عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان
چکیده
طی چند دهه گذشته، پژوهش در حوزه روش‌های تدریس گروهی، توجه محافل پژوهشی را به خود معطوف داشته است. بررسی اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده‌های تحصیلی با رویکرد فراتحلیل، کانون توجه این مطالعه بوده است. این پژوهش با روش فراتحلیل انجام شد. جامعه آماری پژوهش کنونی شامل مطالعات مرتبط بود که در فاصله سال‌های 1370 تا 1392 در داخل کشور به صورت مقاله تمام متن، پایان‌نامه‌ و طرح‌های پژوهشی در پایگاه‌های اطلاعاتی و کتابخانه‌های دانشگاه‌ها یا مراکز دولتی در دسترس بودند. براساس ملاک‌های ورود و خروج و نیز تحلیل حساسیت 177 اندازه اثر از 77 پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل حساسیت، مدل‌های ثابت و تصادفی، تحلیل ناهمگنی، تحلیل واریانس یک راهه با استفاده نرم افزارهای CMA و SPSS استفاده گردید. نتایج مربوط به اندازه اثر ترکیبی برای مدل اثرات تصادفی مطلوب بود. هم‌چنین، اندازه ترکیبی به تفکیک روش‌ها نشان داد که روش پژوهش گروهی، تقسیم دانش‌آموزان به گروه‌های پیشرفت، جیگ‌ساو، بحث گروهی و یادگیری باهم به ترتیب دارای بیش‌ترین تا کم‌ترین اندازه اثر بودند. بر اساس نتایج به دست آمده می‌توان گفت که استفاده از روش‌های تدریس گروهی (مشارکتی و بحث گروهی) در مقایسه با شیوه‌های سنتی مؤثرترند و به کارگیری این روش‌ها در نظام آموزشی کشور ما می‌تواند آثار مطلوبی بر بازده‌های تحصیلی فراگیران داشته باشد. 
کلیدواژه‌ها
فراتحلیل؛ روش‌های تدریس گروهی؛ یادگیری مشارکتی؛ بحث گروهی؛ پیشرفت تحصیلی
موضوعات
آموزش و یادگیری
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,180
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10,590
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه




Journal Management System. Designed by sinaweb.