%0 Journal Article %T نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان با میانجی‌گری چابکی یادگیری %J مجله مطالعات آموزش و یادگیری %I دانشگاه شیراز %Z 2228-5075 %A فروهر, محمد %A هویدا, رضا %A جمشیدیان, عبدالرسول %A قانع نیا, مریم %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 12 %N 1 %P 201-222 %! نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان با میانجی‌گری چابکی یادگیری %K سرمایۀ روان‌شناختی %K توسعۀ فردی %K چابکی یادگیری %R 10.22099/jsli.2020.5789 %X هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی با نقش میانجی چابکی یادگیری بود. پژوهش از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعۀ آماری متشکل از کلیۀ کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تعداد 500 نفر تشکیل می­دادند، که از این بین بر حسب جدول مورگان و جرسی تعداد 217 نفر به صورت تصادفی به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده­‍‌ها از پرسش‌نامه­‌های چابکی یادگیری کراوت و کالدول، سرمایۀ روان‌شناختی لوتانز و همکاران، و توسعۀ فردی داچنر استفاده شد. یافته­‌های پژوهش حاکی از آن بود که سرمایۀ روان‌شناختی به‌طور مستقیم بر توسعۀ فردی و چابکی یادگیری تأثیر می­‌گذارد، و از طرف دیگر چابکی یادگیری نقش میانجی بین سرمایۀ روان‌شناختی و توسعۀ فردی ایفا می‌کند. با توجه به قابلیت مدیریت و توسعۀ سرمایۀ روان‌شناختی،یافته‌های این پژوهش می­‌تواند تلویحات کاربردی مفیدی برای متخصصان توسعۀ منابع انسانی سازمان‌­ها در پی داشته باشد. %U https://jsli.shirazu.ac.ir/article_5789_f893638fc95a133b0b0bbfac6b9f50e8.pdf